Нещастен случай ли е срутването на моста в Балтимор? А списъкът на „случайните мащабни инциденти“ в САЩ за 1 година?

Владимир Прохватилов, Фонд за стратегическа култура

от Лазар Лазаров

През нощта на 26 март плаващият под флага на Сингапур контейнеровоз „Дали“ се блъсна в колона на моста Франсис Скот Кий Бридж в Балтимор, в резултат на което мостът се срути в пристанището на града, отнасяйки със себе си ремонтния екип и пътниците в много превозни средства.

Преди да се удари в моста, Дали издаде сигнал за помощ, предупреждавайки, че е загубил мощност и сцепление. Около 90 секунди след предупреждението полицията реагира, като спира движението, за да предотврати влизането на превозни средства през моста. Записи от камери за видеонаблюдение показват как корабът потъмнява два пъти в минутите преди катастрофата. Преди сблъсъка се вижда и кълбо дим. Морските и пристанищните власти на Сингапур казаха, че Дали е хвърлил котва преди катастрофата като част от реакцията при извънредни ситуации“, съобщи Агенция Франс Прес (AFP).

Контейнерният кораб Дали, дълъг 300 м и тежащ приблизително 200 хиляди тона, се е движел със скорост от 8 възела (15 км/ч). Според изчисленията на руските военноморски анализатори това дава сила на удара, или по-скоро „корабокрушението“, върху моста, тежащ 200 меганютона (mN), или 200 хиляди тона. Изчислението по международно признатия метод на датския инженер Оле Дамгаард Ларсен дава същия резултат.

Устоите на моста са напълно разрушени.  В допълнение към човешките жертви, които все още се отчитат, срутването блокира важен експортен център на САЩ, който обработва 52 милиона тона товари годишно на стойност над 80 милиарда долара.

Пристанищните служители и дистрибуторите от частния сектор заявиха за The Hill, че плановете за пренасочване на товарния трафик са в процес на разработка поради спирането на корабния трафик в и от пристанището на Балтимор.

Мостът е открит през 1977 г. и е дълъг 2,6 км. Символично е кръстен в чест на автора на текста на химна на САЩ Франсис Скот Кей.

Президентът на САЩ Байдън набързо организира брифинг за медиите и заяви: „Засега всички индикации сочат, че става дума за ужасен инцидент. На този етап нямаме други индикации – нямаме друга причина да смятаме, че тук е имало умишлени действия.“

Малцина обаче повярваха на това прибързано твърдение. Спекулациите за операция под фалшив флаг или за участието на „дълбоката държава“ се появиха от рога на изобилието.

Известната американска журналистка Лара Логан, свързана с американското военно разузнаване, написа в социалната мрежа „X“: „Срутването на моста в Балтимор беше абсолютно брилянтна стратегическа атака срещу критична американска инфраструктура – най-вероятно кибернетична – и нашите разузнавателни служби знаят за това това.

„Що се отнася до информационната война, те (нападателите) просто разделиха Съединените щати по линията Мейсън Диксън [между Пенсилвания и Мериленд], точно както по време на Гражданската война. Втората по натовареност стратегическа магистрала в страната е затворена от четири до пет години – толкова време ще отнеме възстановяването ѝ“, добавя тя.

Линията Мейсън-Диксън е граница, начертана през 1763–1767 г. от английски геодезисти и астрономи Чарлз Мейсън и Джеремая Диксън за разрешаване на териториален спор, продължил почти век между британските колонии в Америка: Пенсилвания и Мериленд. Линията ясно определя границите на съвременните американски щати Пенсилвания, Мериленд, Делауеър и Западна Вирджиния. Преди Гражданската война линията Мейсън-Диксън служи като символична граница между свободните от робство щати на Севера и робските щати на Юга. 

Не се заблуждавайте: това беше необикновена атака по отношение на планирането, времето и изпълнението… Атаката е напълно целенасочена. Двата най-важни компонента на този мост са двата поддържащи стълба във всеки край, разположени най-близо до брега. Те са по-големи, по-дебели и по-дълбоки от всичко останало. Те са опорните точки и те са знаели, че удряйки една от тях, ще нанесат фатален удар върху целостта на моста. Избрали са пълнолуние, за да могат да постигнат максимална приливна вълна. В нормален ден тази река има бързо течение, а наскоро имаше много дъждове, така че водата вече течеше с добра скорост“, отбелязва Лара Логан, която през 2009 г. е обявена за един от „Великите американци“ от нюйоркската корпорация „Карнеги“.

Логан не крие кого смята за замесен в унищожаването на стратегическия мост: „Обама каза, че ще променят Америка из основи, и го направиха. Сега се движим по увеселително влакче със свободно падане – без спирачки, само набираме скорост.“

Влиятелният блогър Андрю Тейт пише в блога си: „Този кораб е бил подложен на кибератака. Светлините угасват и той умишлено се обръща към устоите на моста. Чуждестранни агенти на САЩ атакуват цифрови инфраструктури. Нищо не е в безопасност. „Черните лебеди“ са неудържими“.

„Изглежда ми умишлено. Възможна кибератака. Третата световна война вече започна“, заяви Алекс Джоунс, основател на консервативния портал Infowars.

Генерал Майкъл Флин, бивш съветник по националната сигурност на президента Доналд Тръмп и ръководител на военното разузнаване на САЩ, заяви, че в момента е невъзможно да се отхвърли версията за терористична атака, и не изключи, че същите сили, които стоят зад разрушаването на моста в Балтимор, стоят и зад терористичния акт в Москва. 

Либералните медии веднага обвиниха Флин в насърчаване на пропагандата на Кремъл , тъй като той вярва, че същите сили, които организираха терористичната атака в Москва, са замесени в разрушаването на моста в  Балтимор.

Други приписват трагедията на факта, че Съединените щати се въздържаха от гласуването в Съвета за сигурност на ООН, призоваващо за незабавно прекратяване на огъня във войната в Газа.“ „Израел удари САЩ, защото не използваха ветото си вчера?“ – се казва в един пост в X с хиляди харесвания, публикуван на 27 март 2024 г.“, отбелязва АФП.

Белият дом и либералните американски медии категорично отричат възможността за терористична атака и обясняват всичко като нещастен случай. В същото време през февруари миналата година, както писахме, в Америка се случиха серия от катастрофи, които много американски анализатори свързаха със злонамереност.

На 3 февруари 2023 г. товарен влак на Южната железница на Норфолк, превозващ силно токсични химикали, дерайлира на границата между Охайо и Пенсилвания близо до Източна Палестина с  население 4700 души. След влаковата катастрофа се стига до най-големия токсичен теч в най-новата история, като няколкостотин тона винилхлорид изтичат в почвата и местните реки. Американските власти побързаха да заявят, че въпреки че в местните реки са открити над три хиляди мъртви риби, „няма причина за безпокойство“.

Една от цистерните на преобърналия се настрани влак започва да гори. След това спасителите изкопават траншея, в която изхвърлят химикалите, и отварят и подпалват други резервоари, за да създадат „контролиран пожар“, без да знаят, че изгарянето на винилхлорида предизвиква експлозия, при която се получава отровният газ фосген. След чудовищната експлозия фосгенът се смесва с облаците и започва да се разпространява из целия щат Охайо. Токсичното замърсяване засегна реки и езера в радиус от 50 мили (80 км).

На 20 февруари, в деня на влаковата катастрофа в Източна Палестина, избухна експлозия в металургичния завод на Schumann & Co., който произвежда месингови и бронзови сплави, в град Бедфорд, Охайо. Сградата на завода се запали и разтопен метал се изсипа върху околността. 13 души са ранени, един от тях е починал.

Двумоторен самолет Beech BE20 с петима специалисти от CTEH на борда отлетя за Охайо от Центъра по токсикология и екологично здраве (CTEH, Литъл Рок, Арканзас), за да разследва инцидента. По неизвестни причини самолетът се взривява едва излетял от пистата. И петимата експерти, излетели да разследват причините за експлозията в Бедфорд, са загинали.

На 24 февруари избухна пожар в петролната рафинерия на мексиканската държавна петролна и газова компания Petroleos Mexicanos (Pemex) в Дърк Крийк, Тексас. По странно стечение на обстоятелствата още две фабрики на тази компания в мексиканския щат Веракрус пламнаха по същото време. Осем души са ранени, а няколко души са в неизвестност. Причините за пожарите не са установени, не е установена и връзка между трите пожара.

В социалните медии започнаха да се разпространяват конспиративни теории за поредицата от тези бедствия. Стив Питърс, популярен блогър, живеещ в Източна Палестина, говори директно за наличието на злонамереност във всички тези инциденти. 

На 30 март, три дни след бедствието в Балтимор, голяма баржа /шлеп/ се разби в мост над река Арканзас в американския щат Оклахома, съобщава Fox News. Движението по моста беше временно спряно. Местната патрулна служба съобщи, че по време на проверката е било спряно движението по главна магистрала. Няма данни за пострадали. Не е известно какво е причинило инцидента. По-късно властите в Оклахома съобщиха, че движението по магистралата е било възстановено.

Не е изключено вторият пореден инцидент с кораб, който се удря в мост, да означава начало на нова поредица от странни катастрофи в САЩ, чиито причини мнозина в Америка виждат в социалното и политическото разделение на страната.

Алекс Нюман, известен американски писател, автор на популярните книги „Дълбоката държава“ и „Престъпленията на просветителите“, е убеден, че в САЩ е започнала гражданска война. В началото на миналата година той прогнозира, че адептите на „дълбоката държава“ ще инсценират една криза след друга, за да сеят объркване и страх сред хората.

От години Америка организира саботажи и терористични атаки в избрани от нея страни. Сега тези „черни лебеди“ са влезли в страната на техния произход.

Превод: КритичноБГ

Забележка: Заглавието е на КритичноБГ

Уважаеми читатели на КритичноБГ, призоваваме Ви да помогнете с дарение за сайта, за да можем да продължим неговата кауза.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!