Социалните платформи на технологичния гигант Meta „Facebook“ и „Instagram“ не са успели да се справят с измамната реклама и дезинформацията преди ключовите избори за Европейски парламент. Това заяви Европейската комисия във вторник, като обяви процедура по започване разследване по подозрения за нарушения на правилата на ЕС за онлайн съдържание, предаде агенция Reuters.
Отбелязва се, че този ход на технологичните регулатори на ЕС бе предприет на фона на опасенията относно Русия, Китай и Иран като потенциални източници на дезинформация, а също и в рамките на ЕС, където някои политически партии и организации се опитват да привлекат избиратели с лъжи, за да повлияят на вота на 6-9 юни за избор на следващия петгодишен парламент.
Законът за цифровите услуги (DSA), който влезе в сила миналата година, изисква от големите технологични компании да положат повече усилия, за да се борят с незаконното и вредното съдържание в своите платформи.
„Подозираме, че модерацията на Meta е недостатъчна, че липсва прозрачност на рекламите и процедурите за модериране на съдържанието“, подчерта в изявление шефът на ЕС по цифровите технологии Маргрете Вестагер.
„Затова днес започнахме процедура срещу Meta, за да преценим дали спазва Закона за цифровите услуги“, заяви тя.
Комисията заяви, че подозира, че Meta не спазва задълженията по DSA, свързани с разпространението на измамни реклами, дезинформационни кампании и координирано неавтентично поведение в ЕС. Тя изтъкна също така липсата на ефективен граждански дискурс от трета страна в реално време и инструмент за наблюдение на изборите преди изборите за Европейски парламент.
Критично припомня, че по-рано ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен заяви, че социалната мрежа TikTok, собствено на китайската компания ByteDance, може да бъде блокирана в ЕС.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски