Volkswagen ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Норвегия. Последният Golf задвижван с конвенционално гориво ще бъде продаден от дилърите до края на тази година, а от следващата година местната гама ще се състои само от електрически автомобили, пише изданието Motor. В момента това са хечбекът ID.3, кросоувърите ID.4 и ID.5, лифтбекът ID.7 и ванът ID.Buzz, в това чисто и товарният ID.Buzz Cargo.
Норвежката компания Møller Mobility Group, която е най-големият вносител на автомобили Volkswagen в страната, обяви, че ще спре доставките на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Последният Golf ще бъде предаден на клиента през декември, а от следващата година местната гама ще се състои само от електрически автомобили. Лекотоварните превозни средства няма да бъдат засегнати, а само пътническите. Въпреки че след пълната забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2025 г. нещата могат да се променят и за тях.
Решението е съвсем очаквано, тъй като Норвегия е страната с най-голям дял на електромобилите в общите продажби на нови автомобили. През септември например, електрическите автомобили заемат 87% от пазара и от 10 342 продадени автомобила само 283 са оборудвани с бензинови или дизелови двигатели. Въпреки това дълбочината на навлизане на електрическите превозни средства в Норвегия е силно зависима от местоположението – 30-40% от автомобилите в Осло са с електрически двигатели, докато в най-северните части на страната превозните средства с алтернативно задвижване са по-малко от 5% от общия брой коли.
Намаляването на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене логично доведе до намаляване на потреблението на гориво. Според Централното статистическо бюро на Норвегия продажбите на бензин и дизелово гориво са намалели с 9% през септември в сравнение със същия период на 2022 г. Но там, където има спад, ще има и възход. В случая на Норвегия по-ниското вътрешно потребление на горива ще доведе до по-голям износ на нефт и газ. Делът му във външната търговия на страната е 73%. В абсолютни цифри това са над 114 милиарда евро, които отиват, наред с другото, за подкрепа на екологични инициативи.