Мюнхен призна: Китайските електромобили са сериозен конкурент

Европейските производители на автомобили трябва да докажат способността си да се конкурират с новите азиатски играчи в ерата на електромобилите по всички показатели – от качествата на продукта и финансовата стратегия до контрола на веригата за доставки. До това заключение стигнаха анализатори и ръководители от автомобилната индустрията в навечерието на изложението за мобилност IAA в Мюнхен, което се провежда в столицата на провинция Бавария от 5 до 10 септември.

Около 41% от изложителите на тазгодишното издание на форума са със седалище в Азия, като броят на китайските компании се е увеличил повече от два пъти, като тук са включени и играчи в областта на батериите и производството на електрически превозни средства като BYD, CATL и XPeng.

„Европа трябва да престане да бъде наивна от макроикономическа гледна точка спрямо Китай„, заяви пред журналисти в Мюнхен Жил льо Борн, ръководител на инженерния отдел на Renault, като посочи, че азиатската страна контролира цялата верига за доставки на батерии.

Китайските и германските участници, сред които водещи немски производители на автомобили и оборудване, както и китайските LeapMotors и Horizon Robotics, ще говорят и на китайска конференция за електрически превозни средства, която ще се проведе в сряда и четвъртък в рамките на IAA Mobility 2023.

Конкуренцията по отношение на цената ще бъде ключова тема на конференцията, като Tesla ще представи своя модернизиран Модел 3, който ще се продава в Европа от октомври на цена от 42 990 евро.

Mercedes-Benz ще представи компактния си клас CLA, а BMW – Neue Klasse, като и двата автомобила са насочени към по-голям пробег и ефективност при намалени наполовина производствени разходи.

В неделя Volkswagen представи пред пресата своята марка CUPRA и очерта новия подход на компанията, ориентиран към дизайна, при който главните моделиери работят в по-тясно сътрудничество с изпълнителните директори на 10-те марки в концерна Volkswagen AG за по-силна диференциация.

Това, което преди беше представяне на германската автомобилна индустрия, за да демонстрира изключително силните си позиции, сега е среща между равностойни прогресивни играчи от цял свят, особено от Китай„, казва Фабиан Брандт от консултантската компания „Оливър Вайман“.

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!