Изпълнителният директор на Volkswagen Passenger Cars Томас Шефер обяви плановете си за съкращаване на работни места поради настоящата криза, пред която е изправен германският автомобилен концерн, отдавна считан за един от най-влиятелните и мощни автомобилни производители в света, съобщава Remix News.
„С много от настоящите ни структури, процеси и високи разходи вече не сме конкурентоспособни като марка Volkswagen. Ние сме твърде бавни, твърде мудни, твърде сложни, а това не е жизнеспособно“, заяви Шефер в сряда на общо събрание на синдикатите във Волфсбург, където се намира централата на VW. 53-годишният ръководител прогнозира, че компанията ще трябва да „се справи с критичните въпроси, включително с персонала“.
Новината идва в момент, когато германското ляво-либерално правителство на канцлера Олаф Шолц се сблъсква с проблеми в икономиката, нарастващия бюджетен дефицит и обвиненията, че правителството саботира частната индустрия със скъпите си политики към имигрантите и енергийния преход.
Лидерът на VW посочи компании като Tesla, която вече има автомобилен завод в околностите на Берлин, където разходите са намалени драстично до степен, че производителят на електромобили печели значително повече на продаден автомобил, отколкото VW и други компании. Шефер твърди, че VW трябва да последва примера или да загине.
Немски медии като Handelsblatt съобщават за вътрешни писма до служителите, в които се посочва, че в бъдеще във Волфсбург ще бъдат съкратени до 6000 работни места, което би означавало едно на всеки 10 работни места. Новината предизвиква шок сред служителите на VW.
Директорът по персонала на VW Гунар Килиан настоява за повече работни места на непълно работно време за по-възрастните служители, за да се намалят разходите. „Трябва постоянно да гледаме на демографската крива като на предимство“, настоява Килиан.
Германският индустриален модел включва работнически съвети, които действат като посредници между предприятията и работниците. Съветът на работниците преговаря с ръководството за повишаване на ефективността и спестяване на общо 10 млрд. евро разходи. Въпреки това германските производители на автомобили отдавна предприемат подобни мерки за намаляване на разходите по време на всяка нова криза.
Понастоящем не са взети окончателни решения по отношение на тези мерки за намаляване на разходите. Важно е да се отбележи, че германското правителство е значителен акционер във Volkswagen и всяко решение често се взема в сътрудничество с правителствени служители. При ляво-либералния блок може да има натиск зад кулисите, за да се избегне смущаващ кръг от съкращения.
На заседание на работническия съвет във Волфсбург на 8 декември, служителите на VW ще научат повече за развитието на преговорите, като целта на VW е да приложи промените преди настъпването на 2024 г.
Ръководството на Volkswagen Group и съветът на работниците в момента преговарят по програма за повишаване на ефективността на компанията, която има за цел да спести общо 10 милиарда евро, но все още не са взети конкретни решения. На среща във Волфсбург на 6 декември служителите ще бъдат информирани за хода на преговорите. Целта на компанията е да вземе решение за основните промени преди края на текущата календарна година.
Volkswagen Passenger Cars е част от Volkswagen Group, която произвежда и редица други марки, включително Audi, Ducati, Porsche и Seat. Общо приходите на групата за миналата година възлизат на 73,8 млрд. евро, като около една трета от тях са от леките автомобили с марката Volkswagen.