Може ли някой да спре упадъка на медиите в САЩ?

от Лазар Лазаров

„Не беше толкова отдавна, когато милиардер, който купува известно новинарско издание, беше знак за надежда и оптимизъм. В края на краищата е имал пари за губене и е спечелил богатството си, като е създал нещо ново. Може би ще измисли как да накарат медията да работи?“, пише материал на The Hollywood Reporter.

А какво да кажем за частния капитал? Това е индустрия, която се основава на обратното развитие: придобиване на слабо ефективни компании, промяна на тяхната визия и превръщането им в успешни.

Или класическото семейно издание: Запазване на бизнеса в семейството без цел за прекомерни печалби, а само за известна стабилност, за да се запази наследството.

За съжаление изглежда, че нито една категория собственици не изглежда способна да спаси медиен бизнес в упадък, с бизнес модели, които все още са зациклили в миналото,  и редакционни модели, изградени в света преди Facebook, TikTok и изкуствения интелект.

Медийният сектор е изправен пред криза, каквато не е имало от финансовата криза през 2008 г. насам, с уволнения и намаляване на разходите на всяка крачка. Съкращенията се случват на фона на намаляването на читателската аудитория в мрежата на много от големите издатели през последната година, тъй като технологични гиганти като Meta (Instagram, Facebook) и Google се опитват да задържат потребителите на собствените си платформи, докато старите надеждни справочници като Twitter/X вече не осигуряват толкова много читатели и социалният медиен пейзаж се разпада, отбелязва The Hollywood Reporter.

The Washington Post, Los Angeles Times, Time, Condé Nast, Sports Illustrated, Business Insider, New York Daily News, National Geographic and The Baltimore Sun – всички те бяха в новините през този месец заради съкращения, намаляване на разходите, протести на работници или мрачни прогнози, завършва материалът.

Глобалистите от Давос в стрес. Изпускат контрола над информацията. От какво се страхуват?

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!