След като президентът на САЩ Джо Байдън възприе термина „байдъномика“, той и неговият екип в Белия дом не можеха да му се наситят. Но или Байдън е забравил всичко за това, или администрацията осъзнава, че не е от полза да се хвали с нещо, в което обществото не вярва. Така или иначе терминът изчезва от употреба, пише в материал Issues and Insights, цитиран от Off The Press.
В речта си в Чикаго на 28 юни 2023 г. Байдън решава да възприеме термина. „Не аз измислих името. Наистина не го измислих“, обяснява той, като добавя: „Не разбрах, че икономистите от “ Wall Street Journal “ са го измислили. Но съм щастлив да го нарека „байдъномика“. И познайте какво? Байдъномиката работи.“
Проблемът беше, че колкото повече Байдън се опитваше да каже на обществото как е спасил икономиката, толкова по-малко обществото вярваше в това. Рейтингът на одобрение на Байдън продължи да се понижава, както и оценките за президента по отношение на справянето му с икономиката , посочва материалът.
В анкетата на I&I/TIPP от юни миналата година, направена точно преди Байдън да започне да говори за байдъномика, американците са попитани дали са съгласни с Байдън, че икономиката на САЩ е силна. Само 36% се съгласяват с това твърдение. Публикуваното през уикенда проучване на New York Times/Sienna показва, че едва 18% от анкетираните смятат, че политиката на Байдън е помогнала лично на тях.
Issue and Insights е направил проверка в Google колко пъти президентът е споменавал своята икономическа фраза като запазена марка. И резултатът не е бил добър, уточнява материалът.
Докато през юли 2023 г. търсенето на „байдъномика“ в www.whitehouse.gov е довело до 59 резултата, през февруари те са били само 10.
Посочва се, че байдъномиката, под която се разбира огромни разходи, финансирани от дефицита и подхранващи инфлацията, лавина от скъпоструващи нови правила и регулации, огромен натиск за „чиста енергия“, по-високи данъци, отворени граници и никакви нови споразумения за свободна търговия, е провалила страната.
Белият дом и вероятно самият Байдън (но никога не се знае за това) очевидно започват да осъзнават, че „байдъномиката“ като политически лозунг също се е провалила, завършва материалът.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски