Гигантът Boeing полетя надолу към колапс

Боинг

Гигантът Боинг полетя към надолу към колапс: 2024 г. беше много трудна година за Boeing. Някогашният гигант на американската авиокосмическа индустрия се намира в системна криза. Самолетите буквално се разпадат във въздуха. Съобщенията за аварии следват едно след друго, както и новини за предотвратени авиокатастрофи в последния момент. Десетки хиляди работници на Боинг стачкуваха цяло лято. Въпреки това 2025 г. обещава да бъде още по-тежка за Boeing.

В момента Boeing е в процес на програма за „оптимизация“ и масови съкращения. Оставки подават не само мениджъри, но и много квалифицирани инженери и работници. Boeing няма повече пари, за да им осигури тлъсти договори и социални гаранции.

10% от служителите на Boeing вече са съкратени, включително 400 инженери, но много от тях напускат сами.

10% от служителите на Boeing вече са съкратени, включително 400 инженери, но много от тях напускат сами. Интересът към работа в потъваща компания, която освен това съкращава разходите си по всички направления, е малък. Инженерите на Boeing масово преминават към SpaceX и Blue Origin – по-интересно е да се изследва космоса, отколкото да се сглобяват същите проблемни самолети, проектирани преди 20-30 години.

По-старото поколение инженери се пенсионира. Опитът и компетенциите се изчерпват, така че качеството на сглобяване и проектиране на самолетите на Boeing само ще се влошава. Закъснелият отказ от расово-половите квоти при наемането на служители едва ли ще помогне (приоритетно компанията наемаше чернокожи и хора с различна сексуална ориентация).

Издал проблеми на Boeing почина внезапно при съмнителни обстоятелства

На 1 ноември обаче стана ясно, че ръководството на Boeing официално се отказва от програмата за „разнообразие, равенство и приобщаване“. Парите, или по-скоро липсата на такива в настоящата ситуация, в крайна сметка надделяха над идеологическите блянове.

BLM - Демонстрант с надпис: "Гласовете на тъмнокожите имат значение"

Непосредствено след погромите на BLM Boeing реши да увеличи дела на чернокожите служители в корпорацията до 20%

Непосредствено след погромите на BLM Boeing реши да увеличи дела на чернокожите служители в корпорацията до 20%. Те буквално ги наемаха единствено по расова квота, а не заради знания, капацитет и талант. Ръководството получаваше щедри бонуси от правителството за наемане на работници с „правилния“ пол и цвят на кожата.

В същото време самото производство беше икономизирано. Оплакванията на работниците за дефекти при сглобяването на самолети бяха игнорирани. Хиляди опитни инженери бяха уволнени, защото негодуваха от некомпетентността на новонаетите. И тогава се оказа, че мениджърите с правилните полови изрази не могат да произвеждат самолети. Каква изненада!

Харли Дейвидсън

в подобна ситуация се намираше и „Харли Дейвидсън“, чийто директор наричаше себе си „талибан“ на равенството и приобщаването

Припомняме, че в подобна ситуация се намираше и „Харли Дейвидсън“, чийто директор наричаше себе си „талибан“ на равенството и приобщаването. Но на фона на сриващите се продажби на мотоциклети идеологията трябваше внезапно да бъде изоставена. Същото се отнасяше и за Bud Light – марка бира, която беше бойкотирана заради реклама с „транссексуален“ герой. Или пък Disney, която претърпя загуби за милиарди долари заради популяризирането на програмата „дъга“.

За Boeing това завърши с масови уволнения на десетки хиляди служители и колосална загуба на репутация. И реална заплаха от банкрут или разделяне на корпорацията. Те вече мислят да продадат космическия си бизнес. Дълговете са близо 60 млрд. долара, загубите за първата половина на 2024 г. възлизат на 7 млрд. долара, работниците стачкуват. Стотици недовършени самолети стоят бездействащи в хангарите. Културната програма не издържа теста на суровата реалност.

Boeing вече обмисля да продаде космическия си бизнес поради многобройните сътресения. Дълговете на корпорацията възлизат на близо 60 млрд. долара и тя е загубила две трети от капитализацията си. Стотици незавършени самолети стоят бездейно в хангарите, докато текат съдебни дела. Дори по военните договори Boeing успява да понесе големи загуби. Вашингтон е принуден да повдигне въпроса за разделяне на корпорацията – в противен случай едва ли ще бъде възможно да се спре крахът на Боинг.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Стотици самолети на Boeing са били изложени на риск от експлозия!

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!