Възходът на Китай в автомобилната индустрия от 1% до 39%. Как Поднебесната империя покори света за 20 г.

Китайски автомобили

Китай се трансформира от второстепенен играч в автомобилната индустрия преди две десетилетия в световен лидер след бомбастичен възход в производството и износа на автомобили, особено на електромобили (EV), според новина на New York Times в края на ноември.

Тенденцията на влиянието на Китай върху световния автомобилен пазар обаче е най-добре обобщена в следващата диаграма, която нагледно показва как китайското автомобилно производство е нараснало от 1% на 39% от общото световното производство само в рамките на 20 години.

Дял на производство на превозни средства в Китай, спрямо всички останали страни в света

Дял на производство на превозни средства от Китай, спрямо всички останали страни в света

Разбира се стои въпросът: Как поднебесната империя успя да реализира бомбастичният възход в този сериозен икономически сектор и покори целия свят? Отговорът е прост и той се дължи на на значителни държавни инвестиции, напредък в автоматизацията и растеж на вътрешния пазар, който сега е най-големият в света.
От 2009 г. повече от 230 милиарда долара са инвестирани само в сектора на електрическите превозни средства и батериите, пише New York Times.

Китайски марки като BYD спечелиха глобално признание, като предлагат авангардни електрически превозни средства на много конкурентни цени, изнасяйки повече превозни средства от всяка друга страна.

Ключовите пазари включват Европа, където компактните модели са популярни, и Югоизточна Азия, където достъпността стимулира търсенето.

Китай дори побеждава много от своите дългогодишни японски съперници. Между 2019 г. и 2024 г. японските производители на автомобили претърпяха най-рязък спад на пазарния си дял в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, според анализ на Bloomberg за данни за продажби и регистрации.

Делът на Япония в производството на транспортни средства, съотнесен с този на Китай

Делът на Япония в производството на транспортни средства, съотнесен с този на Китай

Японските производители на автомобили губят позиции не само в Азия (всичките шест държави, които Bloomberg проследява, изпитват спад в самия Китай), но и в световен мащаб, както показва графиката по-горе.

хонда и тойота

Дори Toyota, водещият световен търговец на автомобили, отбеляза стагнация на продажбите. В Югоизточна Азия, традиционната крепост на японските марки, пазарният дял е намалял рязко

Дори Toyota, водещият световен търговец на автомобили, отбеляза стагнация на продажбите. В Югоизточна Азия, традиционната крепост на японските марки, пазарният дял е намалял рязко.
В Тайланд и Сингапур японските производители на автомобили сега контролират само 35% от пазара, спад от над 50% през 2019 г., докато улиците, някога доминирани от Nissan и Mazda, се пълнят все повече с китайски марки.

Китайските производители на автомобили поддържат значително предимство в цените пред своите глобални конкуренти.

Автомобилите, произведени от китайски компании, струват около 30% по-малко за сглобяване, до голяма степен поради контрола на веригата за доставки на батерии, по-ниските разходи за труд и по-ефективните производствени процеси.

коли криза апокалипсис срив

Дори и с нарастващата международна съпротива, производствени възможности на Китай, ценовите предимства и лидерството в технологиите за електромобили предполагат, че влиянието му ще остане за години напред.

Доминирането на Китай предизвиква безпокойство в целия свят.
Държави като Съединените щати и Европейския съюз наложиха мита върху китайските електрически превозни средства, като се позоваха на несправедливи субсидии и потенциална заплаха за местните индустрии. Въпреки тези търговски бариери китайските автомобили остават конкурентоспособни поради по-ниските цени и сравнимото качество.

Китай

Тежките инвестиции и технологичното предимство на Китай му позволяват да продължи да доминира на световния автомобилен пазар

Тежките инвестиции и технологичното предимство на Китай му позволяват да продължи да доминира на световния автомобилен пазар. Дори и с нарастващата международна съпротива, неговите производствени възможности, ценовите предимства и лидерството в технологиите за електрически превозни средства предполагат, че влиянието му ще остане за години напред.

Например CNN пише, че General Motors губи най-важния си пазар (Китай)
През 2024 г. продажбите са паднали с още 19%
Поставя се въпросът дали фирмата изобщо ще оцелее сега.
Тъй като китайският пазар беше най-важен за тях.

Кратка информация от CNN:
– Джеф Шустър, глобален вицепрезидент на автомобилните изследвания в изследователската фирма GlobalData съобщава, че „Всеки некитайски бранд сега страда в Китай.“
– Майкъл Дън, консултант на западни производители в Китай от 90-те години на миналия век, казва: „General Motors имаше своите златните години в Китай, но те свършиха и никога няма да се завърнат. Китайските потребители, които някога са предпочитали западните марки, сега вярват, че китайските марки са с по-добра стойност”
– преди 5 години китайските производители имаха 38% от пазара в Китай През 2024 г. те имат 70% от пазара
– Най-големият проблем е преходът на китайците от традиционни бензинови автомобили към електрически автомобили.

ПО ТЕМАТА:

След драмите на Volkswagen и BMW понесе жесток удар!

 

Reuters: Volkswagen и Renault може да се обединят в отчаян опит да оцелеят срещу…

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!