Ръководство, изготвено от организациите на Сорос в Унгария, препоръчва да се отговори на нуждите от създаване на училищни пространства в местните учебни заведения, които да отразяват разнообразието и в които да се организират събития на тема ЛГБТК и младите хора, принадлежащи към сексуални и полови малцинства.
Според документа, публикуван като част от програмата Befogadó terek, на членовете на ЛГБТК общността трябва да да бъде позволено да използват бани и съблекални в съответствие с половата им идентичност. Представителите на еднополовите двойки трябва да бъдат наричани с избраното от тях име.
Като част от програмата Befogadó terek, насочена към училищата и работните места в Унгария и финансирана от Европейската комисия, за учителите вече е изготвено ръководство за „предотвратяване на тормоза в училище“.
Въпреки че всеки може да стане жертва на насилие и тормоз в училище, публикацията, съставена от унгарски „граждански“ организации, се фокусира предимно върху младежите, принадлежащи към сексуалните и полови малцинства. Според авторите на ръководството се наблюдава нарастваща тенденция на вербален, физически и онлайн тормоз и насилие към ЛГБТК учениците. Те формулират препоръки за ръководителите и служителите на образователните институции, които могат да доведат до атмосфера на приемственост.
Според предложението на ЛГБТК организациите, разнообразието трябва да бъде подчертано „като ценност в училищата“, което дава възможност на младите хора и възрастните, принадлежащи към сексуалните малцинства, да се осмелят да говорят за това, което ги прави различни от мнозинството.
Във връзка с това те съветват да се създадат училищни пространства, които изразяват многообразието. Препоръчват провеждането на тематични събития, програми за борба с тормоза и дискриминацията, включително събития на тема ЛГБТК, училищни дейности и възможности за „трансфер на знания“.
Законът за закрила на детето бил в тежест на Сорос
В ръководството се отбелязва също така, че приетият през 2021 г. Закон за закрила на детето, който забранява популяризирането на хомосексуализма и транссексуализма сред лица под 18-годишна възраст и не допуска джендър идеологията сред непълнолетните в училищата, „в много моменти той затруднявал достъпа на младите хора до важни за тях знания, но не забранява всички възможности за предоставяне на автентична информация на учениците“.
В тази връзка наръчникът показва как учителите могат да предоставят информация за здравословното личностно развитие на децата след влизането в сила на Закона за закрила на детето, включително за ЛГБТК темите.
В допълнение към информацията те смятат, че е важно да се изслушват и зачитат нуждите и желанията на ЛГБТК младежите, както и да ги интегрират в работата на училището, което според тях може да се изразява в неща като използването на банята и съблекалнята или използването на името, избрано от детето.
Източник: Magyarnemzet