Украинската Национална агенция за предотвратяване на корупцията добави германската компания за строителни стоки Knauf към списъка на Спонсорите на войната. Това съобщи агенцията в своя канал в социалната мрежа Telegram в четвъртък, 23 ноември.
Причините за това решение са, че компанията „насърчава мобилизацията в Русия и не се оттегля от руския пазар“.
Агенцията посочва, че миналата година Knauf е платила 117 млн. долара данъци в руския бюджет и „ясно е заявила, че не вижда причина да напусне пазара“.
Национална агенция за предотвратяване на корупцията на Украйна постоянно актуализира списъка на Спонсорите на войната, като добавя нови компании. Така например на 2 ноември украинската агенция добави швейцарската компания Nestle към списъка. Агенцията подчертава, че корпорацията снабдява руските граждани със стоки от първа необходимост и осигурява работни места на повече от 7000 служители, като същевременно подкрепя икономиката на страната.
„Тя (компанията Nestle – бел. ред.) продължава да работи в Русия, да доставя стоки и да разширява руската си производствена база“, обяснява изданието.
Агенцията подчертава, че организацията не е решила да напусне руския пазар, въпреки че печалбата ѝ в страната е малко над 2%.
„След началото на войната в компанията заявиха спиране на износа и вноса за Русия с изключение на стоки от първа необходимост. Въпреки това, според съобщения в медиите, от февруари 2023 г. рафтовете на руските магазини са били препълнени с продукти на Nestle„, казват от Агенцията.
По-рано, на 3 октомври, Украйна включи три петролни и газови компании в Китай в списъка на компаниите „спонсори на войната“. CNOOC Group, Sinopec Group и China National Petroleum Corporation попаднаха в списъка, защото „продължават да изпълняват съвместни проекти с Русия“.
На 1 септември към списъка бяха добавени PepsiCo и Mars. Агенцията обвини корпорациите, че „не са избрали страна“ в украинския конфликт.
По-рано, на 10 август, агенцията добави и производителя на алкохол Bacardi към списъка на „спонсорите на войната“. Агенцията посочи, че компанията първоначално е обявила, че ще спре износа си за Русия и ще се изтегли от пазара, като е добавила, че повече няма да насърчава рекламата, но по-късно е променила решението си и е възобновила търсенето на нови служители.