Десетки стратези на Демократическата партия се събраха в Zoom в сряда за среща. Темата: Как да се преборим с очакваната експлозия от фалшиво съдържание, генерирано от изкуствен интелект, което ще залее телевизионния ефир и пощенските кутии през 2024 г.
Срещата е била организирана от прогресивната група Arena, и привлякла повече от 70 експерти. Те изразили тревога, че генеративният Изкуствен интелект ще произвежда дезинформация с темпове и мащаби, каквито организаторите на предизборни кампаниите не са се сблъсквали досега, пише реномираното издание Politico.
„Аз съм много по-притеснен в краткосрочен план“, категоричен е бил Пат Денис, президент на опозиционната изследователска група „Американски мост 21 век“, ръководена от Демократическата партия, изтъквайки факта, че „не знаем какво предстои“. „Източниците на информация, които по същество работят, за да има вярна информация за света, ще се превърнат от нужни за ползване в абсолютно незаменими“. Денис е изразил надежда, че избирателите са достатъчно образовани да направят разлика между вярна информация и такава, генерирана от Изкуствен интелект.
По-рано тази година бордът на директорите на Американската асоциация на политическите консултанти единодушно осъди използването на дълбоки фалшификати в политическата реклама. „Използването на „дълбоки фалшификати“ генерирани от изкуствен интелект са със съдържание, което е реална опасност и заплаха за демокрацията“, заяви тогава в изявление Беки Донатели, дигитален консултант на републиканците и президент на AAPC.
Днес няма федерално изискване за включване на отказ от отговорност в рекламите на кампании, когато за създаването на изображения се използва изкуствен интелект, въпреки че такива законопроекти са внесени в Конгреса. Щатът Вашингтон наскоро подписа закон, който изисква оповестяване на информация, когато ИИ се използва в реклами за кампании.
Източник: Politico