Резултатите от проучванията, извършвани в изборния ден – екзитпол, се оповестяват не по-рано от 20,00 часа на 9 юни. Централната избирателна комисия забрани с решение на социологическите агенции, които в деня на вота ще правят проучвания „на изход“, да оповестяват публично под каквато и да е форма резултати преди приключването на изборния ден, пише БНР.
Резултатите от допитвания до общественото мнение по повод на изборите също не може да се огласяват под каквато и да е форма 24 часа преди изборния ден, както и до обявяване на края на гласуването на територията на страната.
КритичноБГ припомня, че е честа практика на редица сайтове е да публикуват междинните резултати от гласуването в деня на изборите под формата на рали състезания, цена на плодове и зеленчуци на стоковата борса, продажба на известни книги и пр.
Разбира се, резултатите до определения час са замаскирани, за да избегнат медиите ударите от закона. Неведнъж сме виждали, как „червените ябълки“ не се продават толкова много, колкото „сините сливи“, като се има предвид БСП и ГЕРБ.
Социологическите агенции се регистрират в ЦИК, а анкетьорите не могат да анкетират непосредствено пред избирателните секции. Те трябва да работят на разстояние най-малко три метра от изхода на помещението, в което се гласува.
Могат да бъдат анкетирани само вече гласували избиратели.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски