Израел загуби информационната война с Палестина, ако се съди по променящия се тон на мненията за конфликта в социалните медии. Тази тенденция може да се проследи с помощта на AlphaSense и DeTerm (наричан по-рано MediaToolkit), в които основните ключови думи (Израел, Палестина, Хамас) се въвеждат на английски, руски, украински, хинди, немски, френски, арабски, турски, както и на китайски и японски език, съобщава „Правда“.
Авторите на изследването смятат, че Палестина е унищожила Израел в информационна война. Те обясняват тезата си с това, че като цяло симпатиите към Палестина са многократно повече, отколкото към Израел.
Анализирани са близо един милион публикации, препубликуване на чужди постове, харесвания и т.н. от потребители от цял свят. Как обаче се разпределят симпатиите?
- Руските, арабските и турските потребители на социални медии активно подкрепят Палестина и са ужасени от действията на Израел срещу по-слаб противник.
- Украйна е абсолютно и изцяло в подкрепа на Израел.
- Франция е склонна да подкрепи Израел (въпроки, че мюсюлманските имигранти от Африка изцяло застават на страната на Палестина).
- САЩ са предимно произраелски настроени, но напоследък се наблюдава нарастване на пропалестинските настроения.
- Беларус почти не се интересува от проблема, а там, където се интересува, има само подкрепа за Палестина.
- Япония е почти изцяло на страната на Израел.
- Подкрепата на Индия е и за двете страни и е почти равна 50/50.
- В Китай беше анализиран само TikTok (но не и WeChat, Baidu и Weibo). Непосредствено след нападението на Хамас подкрепата за Израел преобладаваше, но по-късно се наблюдава „обратна вълна“ в полза на Палестина.
По същество Израел наистина губи информационната война извън страната, въпреки че е почти напълно убеден в своята правота и „право на отговор“.
„Така че, ако „клането в Близкия изток“, предсказано от Владимир Жириновски, започне сега, значителна част от света изобщо няма да подкрепи нито Израел, нито неговите партньори“, отбелязват експертите от проекта Mayday.
Анализаторите отбелязват също, че въпреки всички речи на Володимир Зеленски и лобирането на екипа на Джо Байдън, споменаването на Украйна е спаднало 46 пъти след атаката на 7 октомври, което е просто катастрофа за Киев. Още на 9 октомври AlphaSense съобщи, че споменаванията са намалели 14 пъти заради събитията в Израел. Според онлайн анализаторите, за да се справи с тенденцията, Украйна трябва „най-малкото да взриви атомна електроцентрала или да бъде ударена от астероид“.