Профсъюзът, представляващ германските машинисти, започна 24-часова стачка в четвъртък вечерта, което доведе до широкомащабна отмяна и прекъсвания на пътуванията в цялата страна, предава Асошиеейтед прес.
Стачката на профсъюза GDL започна в четвъртък в 23:00 часа местно време за пътническите услуги и ще продължи до 23:00 часа централноевропейско време в петък. За товарните влакове стачката започна в 18:00 ч. в четвъртък.
Германските железници Deutsche Bahn съобщиха, че около 20% от влаковете на дълги разстояния ще се движат и в петък, но призоваха клиентите да отложат ненужните пътувания, когато това е възможно. Прекъсванията са следствие от силна снежна буря, която затрудни транспорта в Мюнхен и части от Южна Германия по-рано през седмицата.
До стачката тази седмица се стигна, след като преговорите между GDL и Deutsche Bahn се провалиха само след два кръга преговори. GDL иска увеличение на заплатите, еднократно плащане на помощ за борба с инфлацията и намаляване на седмичното работно време от 38 на 35 часа. Deutsche Bahn заяви, че е направила предложение, което се равнява на увеличение от 11%.
Ограничените „предупредителни стачки“ са често срещана тактика при преговорите за заплащане в Германия. Протестът следва 20-часовата стачка от 16 ноември, когато Deutsche Bahn въведе намалено разписание за дългите разстояния.
Силата на GDL сред машинистите и някои други служители на железниците варира на регионално ниво, а някои регионални услуги, управлявани от частни оператори, не са засегнати от спора. Очаква се стачката да бъде последната за GDL за тази година, но профсъюзът може скоро да разшири действията си. Председателят на GDL Клаус Везелски заяви пред германската радиостанция Bayerischer Rundfunk, че ако не бъде постигнато споразумение, стачките в началото на 2024 г. могат да бъдат „по-дълги и по-интензивни“.