Почти всички сектори обмислят съкращаване на работници. Не се наемат нови – фалитите в Германия нарастват кризата също: Икономиката на Германия продължава да се срива, като барометърът на заетостта на Ifo падна до най-ниското си ниво от четири години, съответствайки на най-ниското ниво по време на коронавируса от 2020 г. Междувременно банкрутите растат с двуцифрени числа, пише RMXnews
Икономическата криза в Германия се определя от липсата на поръчки, високите разходи за труд и енергия и високото регулиране, което накара компаниите да съкращават персонал и да забавят наемането, което доведе до падането на базирания в Мюнхен индикатор Ifo до 92,4 през декември, след като достигна 93,3 през ноември. Използваните данни са събрани от проучване на мениджъри в цяла Германия.
„Все по-малко и по-малко компании наемат персонал“, каза Клаус Волрабе, който ръководи проучвания на Ifo. „За разлика от това делът на компаниите, които искат да съкратят работни места, се увеличава. Почти всички сектори обмислят съкращения на работни места.“
По-специално, автомобилната индустрия и нейните доставчици бяха най-силно засегнати. Това обаче не е само производство. Търговците на дребно също планират намаляване на персонала, вместо да наемат. „Докато туризмът наема служители, доставчиците на персонални услуги и хотелиерската индустрия съкращават работни места“, каза Волрабе.
🇩🇪 AfD co-leader Alice Weidel calls German Chancellor Olaf Scholz the "chancellor of decline" to his face.
🔺500,000 jobs lost since Scholz became chancellor
🔺Auto supplier ZF will cut 14,000 jobs
🔺SAP will cut 10,000
🔺Ford 4,600
🔺Bosch 3760And the list goes on… pic.twitter.com/cxbTQ8NPOx
— Remix News & Views (@RMXnews) September 15, 2024
Федералната статистическа служба също обяви, че фалитите продължават да нарастват, като броят им е скочил с 12,6% през ноември в сравнение със същия месец на миналата година. Данните показват, че годишните темпове на нарастване на неплатежоспособността остават в двуцифрения диапазон от юни 2023 г., като само един месец е по изключение, когато е бил едноцифрен.
Водещи икономически прогнози и дори правителството признават, че Германия ще се свие за втора поредна година.
„Все още не може да се предвиди устойчив икономически обрат“, се казва в последния месечен доклад на Федералното министерство на икономиката.
Не само икономическата несигурност е висока поради обичайните фактори, но заплахата от по-високи мита също се задава от Съединените щати. Новоизбраният президент Доналд Тръмп обещава да удари Европа и Китай с мита до 25 процента, като се очаква Германия да пострада значително, ако такива мита бъдат въведени.
Вчера, 19 декември стана ясно, че Европейската комисия се опасява, че проблемите в германската икономика, която е в криза, ще доведат до негативни последици за целия ЕС, или направо, че ще го завлече към дъното. Това е особено тревожно за Италия, чиято икономика е тясно свързана с германската, писе BILD
Водещият италиански вестник Corriere della Sera пита в последния си икономически доклад: „Защо „локомотивът на Европа“ спря?“ Авторите говорят за „екзистенциална криза“ в Германия и заключават, че „митът“ за процъфтяващата германска икономика и трудолюбието на германците е разрушен:
„Тази страна, която винаги сме свързвали със силна работна етика, стана световен шампион по отсъствия от работа. […] Броят на дните по болест, пропуснати от германските работници, достигна рекордните 22,4 годишно [на човек], най-високият сред индустриализираните страни. И сред германските компании се разпространяват подозрения, че това е свързано с фалшиви болнични“.
Друга цел за критиките на вестника беше германската автомобилна индустрия, която преживява трудни времена поради засилената конкуренция от китайската автомобилна индустрия:
„Пекин купуваше Volkswagen, Audi, Mercedes и BMW в продължение на десетилетия, но принуди германската индустрия да произвежда поне някои от тях на своя територия и в съвместни предприятия с местни партньори, на които трябваше да прехвърли своя опит. Копирайки немската технология, китайските марки ги надминаха. Днес те предлагат по-добри модели на по-ниски цени, особено в сектора на електрическите превозни средства“.
Volkswagen наистина губи работни места, които няма с какво да се компенсират. Германия е един от основните бенефициенти на глобализацията от десетилетия. Икономическото й развитие разчиташе на евтин руски газ и голям и отворен китайски пазар. Днес Германия няма отговор на загубата на тези предимства, пишат италианските анализатори.
Зачестяват статиите за икономическата криза, в която влиза Германия и опасността да завлече Европа. Само преди дни Bloomberg писа за предстоящ ужасяващ сценарий за икономиката ѝ: Индикаторите за икономическия потенциал на Германия паднаха под предпандемичния период, страната се доближава до точката, от която няма връщане, съобщава агенцията, позовавайки се на изчисления на анализатори.
„След пет години на стагнация германската икономика сега е с пет процента по-малка, отколкото би била, ако тенденцията на растеж отпреди пандемията беше продължила“, се казва в материала.
Както е отбелязано, голяма част от дефицита, причинен от тези структурни промени, трудно ще бъде запълнен поради спада в конкурентоспособността на икономиката на страната.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски