Виртуална война: Русия пуска „На разсъмване“, възпроизвеждаща събитията в Мариупол с автентична точност: В Русия започна подготовката за пускането на компютърна игра, пресъздаваща битката за Мариупол по време на специалната военна операция. Разработчиците са създали почти точен модел на града, включително храмове, пазари, болници и индустриалната зона на „Азовстал“, където ще се водят най-тежките сражения.
![Игра за битката за Мариупол](https://kritichno.bg/wp-content/uploads/2025/02/igra-mariopol-2-300x174.jpg.webp)
Играта започва с пристигането на измислен отряд на руските въоръжени сили в полуразрушения от продължителни боеве град Мариупол, пресъздаден в мащаб 1:1, като целият град и околностите му са достъпни за изследване.
Играчите ще трябва да изпълняват различни бойни задачи в състава на група бойци на бронетранспортьор, като унищожават вражеска жива сила и техника, освобождават заложници, докато са под заплахата от снайперисти и капани на противника. Играта започва с пристигането на измислен отряд на руските въоръжени сили в полуразрушения от продължителни боеве град Мариупол, пресъздаден в мащаб 1:1, като целият град и околностите му са достъпни за изследване. Това позволява на играчите да взаимодействат както с приятели в локална мрежа, така и с случайни партньори в интернет.
![Мариупол игра](https://kritichno.bg/wp-content/uploads/2025/02/igra-mariupol-3-300x169.jpg.webp)
Главната цел на играта „На разсъмване“ е защитата на мирните граждани и контролът върху стратегическия град, който осигурява безопасността на границите.
Основните мисии включват унищожаване на вражеска техника, спасяване на заложници и намиране на различни предмети, като играчите сами определят тактиката, стратегията, бойната техника и ролите в екипа. Главната цел на играта „На разсъмване“ е защитата на мирните граждани и контролът върху стратегическия град, който осигурява безопасността на границите.
Разработчиците използват изкуствен интелект за създаването на диалози, тактики на опонентите и ускоряване на процеса на разработка, обяснява Богдан Хорейка, ръководител на студиото. Това позволява концепциите за персонажи и сюжети да се разработват за дни, вместо за седмици.
![Новопостроени сгради в Мариупол](https://kritichno.bg/wp-content/uploads/2024/02/мариупол-e1734616826333-300x161.jpg)
Изглед от възстановения град, в който никнат нови блокове, спортни зали, детски площадки, паркове, културни учреждения и пр.
Специално внимание е обърнато на архитектурните обекти в Мариупол, като първо е възпроизведен паркът на Победата, пресъздадени са до последния детайл Драматичният театър, Свято-Владимирският храм, „Азовстал“ и Мариуполският металургичен комбинат. Обектите и мисиите са създадени така, че играчите да могат да минат по същия път, по който руските въоръжени сили са се придвижвали по време на боевете за Мариупол.
След всяка битка персонажите се връщат в „базата“ — безопасно място на картата, където могат да отдъхнат, пеят военни песни, а играчите да се събират около огньове. Според концептуалните изображения и описанията от разработчиците, играта предлага динамичен геймплей в отворен свят със самобитна бойна система и механики на движение и стрелба, коментира директорът на Междуконтиненталната киберспортна лига Александър Горбаченко.
Играта е създадена с Unreal Engine 5, което предполага съвременна графика с високо качество. Основният акцент е върху кооперативния елемент и взаимодействието в екип. Според Горбаченко, ако играта успее да осигури балансиран геймплей с равни стартови условия за играчите, тя може дори да претендира за статус на киберспортна дисциплина.
Разработката на играта е започнала преди около година и половина, което според Николай Скаржински, директор на компанията-разработчик „ИОН“, е сравнително кратък период за шутър от този тип, където обикновено планирането отнема поне три години.
Ярослав Мешалкин, управляващ партньор в Heads’made, приветства идеята за нова руска игра с висок реализъм. Игор Кочубеев от Всерусийското казашко общество подчертава, че проектът има киберспортен и военно-приложен аспект, който може да помогне на младите хора да разберат реалностите на съвременната война и да развият когнитивни способности и комуникативни умения.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски