Англия пусна подводница на рейд от 6 м. без дотатъчна храна. Лекари: Моряците ще измрат от глад!
Eкипажът на ядрена подводница от клас Vanguard на Кралския флот на Великобритания е изправен пред сериозен недостиг на храна по време на удължен шестмесечен патрул, което е наложило драконови мерки за пестене на енергия и ограничаване на приема на калории, за да има за по-дълго време. Това става ясно от разобличаващ материал на английското издание The EurAsianTimes.com
Според английският вестник Sun лекарите на борда на подводницата от клас Vanguard се опасяват сериозно от „загуба на живот“ поради изтощение, поради липса на храна. До този момент са възможни и потенциални пропуски в концентрацията на моряците от глад, които биха могли да компрометират оперативната безопасност.
Продължителният патрул, причинен от ограничената наличност на достатъчно работещи подводници на Англия, е поставил екипажа под необичайно напрежение. Подводницата, чието име умишлено се пази в тайна поради протоколите за сигурност, първоначално беше планирано да бъде презаредена в морето след изплуване. Въпреки това, очакваната логистична подкрепа не се е случила и не се очаква да стане, оставяйки екипажа да разчита единствено на привършващите запаси от храна на кораба.
Хранителните запаси намаляват, бордовият пункт за раздаване на хранителни провизии, където членовете на екипажа са имали доскоро достъп до закуски, е затворен, за да се предотврати ескалация на напрежение.
Освен това членовете на екипажа които не са на оперативна работа в дадения момент, бяха помолени да почиват и да не се движат много, за да спестят калории и да избегнат ненужния разход на енергия.
Източник описа ситуацията като „мизерна работа“. Медицинският персонал изрази опасения от „сериозна загуба на живот“, добави източникът.
Въпреки това Кралският флот на Обединеното кралство отрече всякакви твърдения за недостиг на храна или рискове за безопасността, поддържайки, че екипажът на подводницата постоянно е получавал „хранително балансирана диета“ по време на мисията. Официален говорител потвърди: „Стабилните процедури гарантират безопасността на екипажа по всяко време на мисии.“
Този инцидент се случва, когато подводният флот на Кралския флот е изправен пред нарастващо напрежение поради недостиг на действащи плавателни съдове. Новината за гафа с храната следва официално извинение от ръководителя на Кралския флот в отговор на разследване, разкриващо съобщения за системно „женомразство, тормоз и други неприемливи поведения“ в рамките на подводната служба.
Най-малко едно твърдение е налице за изнасилване, което е било документирано, наред с други смущаващи разкази за тормоз и лошо поведение, насочено към женския персонал в Кралския флот
Великобритания управлява флот от общо четири подводници от клас Vanguard, които играят решаваща роля в стратегията на страната за ядрено възпиране. Във всеки един момент една от тези подводници патрулира и точното й местоположение се пази в тайна.
На моряците на борда е разрешено да получават едно съобщение от 40 думи всяка седмица, което е филтрирано, за да изключи всякакви негативни новини, явно да не се напрягат емоционално докато са половин година под вода. Поради недостиг на оперативни подводници, продължителността на патрулирането е удължена до шест месеца, което е значително повече от традиционното 80-дневно плаване.
Тази промяна доведе до все по-продължителни мисии, като HMS Vigilant постигна рекорден 195-дневен патрул през септември 2023 г. и поне една друга подводница се доближи до подобен етап през 2024 г.
Официалният уебсайт на Кралския флот каза : „Ядрените реактори, които захранват клас Astute, никога не трябва да се зареждат с гориво през техния 25-годишен период на експлоатация, докато способността да пречистват вода и въздух означава, че обхватът им е ограничен само от количеството храна на борда .”
Това не е първият сериозен гаф с Кралския флот на Великобритания. КритичноБГ припомня, че на 21 фувриари т.г. изстрелването от Кралския флот на междуконтинентална балистична ракета Trident II от атомната подводница HMS Vanguard се провали поради сериозна грешка в запалването. Това съобщи таблоидът The Sun.
Ракетата не успяла да се изстреля и се разбила в океана на метри от подводницата. Освен това на борда на HMS Vanguard е бил и шефът на британското министерство на отбраната Грант Шапс. Неуспешното изстрелване е второто по ред. През 2016 г., ракета Trident II е изстреляна от HMS Vengeance, но взела, че се отклонила от курса и се самоунищожила, пише вестникът.
Министерството на отбраната на Кралството потвърди, че по време на учение на 30 януари 2024 г. край бреговете на Флорида е „възникнала неочаквана ситуация“.
Екипажът на атомната подводница успешно завършил учението и ракетата Trident II била вдигната във въздуха с помощта на сгъстен газ. Ускорителите на първата степен обаче не се включили и 58-тонната ракета, оборудвана с бойни глави, падна в океана и потъна.
Година преди това гръмна меко казано комичен скандал в Обединеното кралство, от който стана ясно, че по време на ремонт, избрана фирма е е лерила важни болтове в ядрения реактор в подводниците с лепило, за да изглежда, че ги има, но били само за декорация… Ето, какво писахме тогава:
„Разярени началници от военноморските сили на Великобритания са разпоредили разследване, след като работниците на подводница Trident са рискували да станат жертва на катастрофа – като са залепили скъсани болтове в камерата на ядрения реактор, пише британското издание The Sun.
Некачествено извършените ремонти на жизненоважни охладителни тръби са открити едва когато един болт си паднал, защото му дошло времето да ссе разлеи, но това станало точно в момент на проверки на борда на 16 000-тонния HMS Vanguard. Медията обяснява, че главите на болтовете към ядрения реактор били скъсани при презатягане, но цивилните служители на фирмата изпълнител на отбранителни продукти Babcock вместо да ги подменят изцяло решили да залепят скъсните главите на мястото им с лепило. Явно за декорация и успокоение на екипажа на подводницата!
В отчета те съобщили за процедурен проблем – известен като проблем с процеса на работа – но премълчават подробностите, включително болтовете и лепилото. По повод инцидента (тогавашният бел. ред.) министърът на отбраната на Обединеното Кралство Бен Уолъс иска среща и „уверения за бъдещата работа“, след като The Sun алармира за случая.
Повредата е нанесена по време на ремонт на сух док и зареждане с гориво в HMNB Devonport, Плимут.
Ремонтът, започнал през 2015 г., закъснява с почти четири години и надхвърля бюджета с 300 млн. паунда.
Залепените поне седем болта са имали за цел да задържат изолацията на тръбите за охлаждаща течност. Въпросната течност предотвратява разтопяне на реактора в стил Чернобил, пояснява The Sun.
Случайното откриване на залепените болтове е станало преди инженерите да пуснат реактора на пълна мощност за първи път.“
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски