Клиентка на най-голямата банка в Малайзия неотдавна открива, че банковото ѝ салдо мистериозно се е увеличило до повече от 86 милиона долара. Когато Хафидза Абдула проверила сметката си в края на миналия месец, тя показала, че кредитът ѝ е над 404 млн. рингита (86,3 млн. долара), съобщава агенция Блумбърг.
Това би било огромен неочакван приход, особено в страна където средното домакинство получава около 22 хил. долара годишно. Но имало уловка – жената нямала достъп до парите.
Хафидза, директор и съосновател на фирма за човешки ресурси, се обърна към LinkedIn, за да даде израз на смесицата си от забавление и раздразнение. „Скъпа Maybank“, пише тя в публикация в професионалната социална мрежа на 29 ноември. „Оценявам, че направихте банковото ми преживяване незабравимо.“
По-нататък тя обяснява, че неизправностите по сметките са се превърнали в повтарящ се проблем за нея, „комедия от грешки, която никой не намира за смешна“ и която изисква или посещение на клон на Malayan Banking, или дълго чакане по телефона, за да се свърже с отдела за обслужване на клиенти.
„Казват, че с пари не може да се купи щастие – пише тя, – но Maybank знае как да си купи разочарование.“
На фона на потока от оплаквания, шеги и поздравления, ръководителят на отдела за управление на отношенията с клиентите на банката Шайх Мунир Ахмад предложи да помогне. В коментар в медийната платформа той заяви, че е разговарял с Хафидза и тя вече има достъп до сметката си.
В петък на 1 декември Maybank съобщи, че въпросът вече е разрешен, но явно от погрешно преведените милиони на жената не са оставили нищо. „Това не беше проблем за цялата система и клиентската сметка не беше компрометирана“, заяви говорител на банката.
Базираната в Куала Лумпур Maybank е четвъртата по големина банка в Югоизточна Азия по размер на активите.