Нов търговски маршрут по Северния морски път вече е налице. Това стана възможно благодарение на топенето на арктическите ледове, заради затоплянето на климата. Той се простира от Мурманск в близост до границата на Русия с Норвегия чак до Беринговия проток край Аляска, пише Ройтерс.
Поради тази причина мултинационалната логистична компания DP World, базирана в Дубай и руската държавна ядрена компания „Росатом“ създадоха съвместно предприятие, наречено International Container Logistics, с което ще развиват транзитните контейнерни превози именно по Северния морски път.
Изпълнителният директор на DP World Султан Ахмед бин Сулайем, обясни, че блокирането на Суецкия канал през 2020 г., е показало уязвимостта на световната търговия от сътресения.
Тогава, заради това блокиране и задържане на търговията щетите се изчисляваха от порядъка на 9 млрд. долара на ден в световен мащаб.
„Северният морски път би могъл да бъде трансформиращ както за световната търговия, така и за околната среда. Той не само ще намали емисиите на въглероден двуокис в морския транспорт, но и ще предложи нова възможност за клиентите, които зависят от една търговска артерия“, каза Сулайем.
Как са разпределени процентите в дружеството? „Росатом Карго“ притежава 51% дял, а DP World Russia – останалите 49%. Ръководител е Алексей Левицкин, а руският капитал се оценява на 960 млн. рубли – около 10,28 млн. долара
„Обемът на световната търговия нараства всяка година и са необходими ефективни, безопасни и ритмични маршрути за превоз на товари, за да се гарантира устойчивостта на глобалните вериги за доставки. Северният морски път е един от тези маршрути“, заяви Алексей Лихачов.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски!