Решението на ЕС да забрани производството на автомобили, работещи с дизел и газ през 2035 г., представлява голяма икономическа заплаха за Европа. Това предупреждава Ларс Карлстром, главен изпълнителен директор на производителя на батерии Italvolt, цитиран от RMXNews
Въпреки ролята на компанията му в производството на батерии за електрически превозни средства, той заявява, че подобна забрана може да доведе до „рецесия до края на живота ни“.
„Що се отнася до крайната дата за автомобилите с двигатели с вътрешно горене в Европа през 2035 г., аз съм притеснен за европейската автомобилна индустрия, не мисля, че всички ще имат време да се приспособят“, посочва той пред автомобилния уебсайт Recharge.
„Ако загубим милиони работни места, ще имаме рецесия до края на живота си. Мисля, че трябва да имаме по-плавен преход, може би от 2040 г. до 2045 г.?“ — продължава той.
Когато изданието за автомобили изтъква, че той ръководи производител на батерии, който теоретично би спечелил от по-ранното преминаване към електрически превозни средства, той защитава позицията си с думите: „Трябва да бъдем реалисти.“
Важен фактор е и изграждането на необходимата инфраструктура за масово използване на електрически превозни средства, която според него не е изградена. „Електрическите мрежи не са проектирани така, че всички автомобили да се движат на ток, особено в САЩ“, пояснява Карлстром.
„Необходими са системи за съхранение на енергия, за да се реши това. Нуждата от съхранение на енергия няма да може да бъде задоволена през следващите 10 години, дори ако производството се увеличи бързо. Необходими са големи запаси, също и на зарядните станции“, смята той.
Главният изпълнителен директор също така предупреждава, че батериите в днешните електромобили не са достатъчно добри, за да се конкурират с двигателите с вътрешно горене, и че технологията трябва да се усъвършенства допълнително, като зимата представлява специално предизвикателство поради ролята си за намаляване на ефективността на електромобилите. Въпреки това той прогнозира, че до пет години може да се появи нова технология под формата на твърдотелни батерии.
„За да може всички да се включат, се нуждаем от по-бързо зареждане и по-дълъг пробег през зимата. Това означава, че трябва да разполагаме с твърдотелни батерии, които ще се появят до пет години“, заявява Карлстром.
Той също така отбелязва, че преходът на Китай към електрическо задвижване вече е в разгара си, като посочва: „Китай вече е в процес на преход, това е проблемът. Времето за вземане на решения при тях например е много по-кратко. Там можете да отворите нова мина за 1,5 години, а тук са необходими 20 години.“
По думите му подкрепата на Китай за неговата автомобилна индустрия, съчетана с несправедлив протекционизъм, представляват големи предизвикателства за Европа. Освен това европейските производители на автомобили вече са предали голяма част от своите технологии и опит на китайските производители.
На въпрос относно заплахата от изменението на климата, Карлстром отговаря, че „автомобилите не са най-големият проблем, например имаме редица въглищни електроцентрали, които работят по целия свят“.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски