Представителите на поколението Z, милениалите и бейби бумърите имат нещо общо: много от тях вече не могат да си позволят комбинирано меню „Big Mac“ във веригата за бързо хранене McDonald’s след тригодишния период на „Макфлация“ (инфлация на цените в McDonald’s), който доведе до поскъпване на някои комбинирани менюта на веригата до 18 долара, пише ZeroHedge.
Основната привлекателност на бургерите за бързо хранене се състои в това, че са евтини и стават бързо. Въпреки това, 3,5 години катастрофална Байдъномика (икономическата политика на президента Джо Байдън) предизвика инфлационна буря, която продължава да се разпространява в американската икономика като рак в четвърти стадий, като потребителите с нисък стандарт на потребление са подложени на силен натиск. Това беше признато дори от McDonald’s в последния му отчет за приходите.
These prices at McDonald’s sure looks like the dollar is in crash mode $18 for a Big Mac meal this use to be $5 in 2008 pic.twitter.com/5rpcrNtaul
— Golden Coast (Cassandra) (@GregCrennan) February 20, 2024
Както съобщи агенция Bloomberg, позовавайки се на източник, запознат с предстоящата промоция, McDonald’s може да пусне отново комбинирани оферти за 5 долара. Това може да включва бургерите McChicken или McDouble, пържени картофи и напитка.
Потенциалното ново предложение идва, след като анализаторите на американската банка Goldman предупредиха, че потребителите с ниски доходи са в тежко състояние и намаляват разходите си на фона на нарастващата заплаха от стагфлация.
„След като повече от 75 % от потребителите в САЩ са отчели резултатите си за първото тримесечие, виждаме признаци, че американският потребител се оказва по-уязвим, отколкото се очакваше преди, тъй като инфлацията, съчетана с известно смекчаване на макроикономическите показатели (по-ниски заплати и ръст на безработицата през април), повишените цени на горивата и високите лихвени проценти продължават да намаляват покупателната способност и потребителското доверие„, пишат анализаторите на Goldman, ръководени от Бони Херцог, в бележка до клиентите си в четвъртък.
Коментарът на Херцог относно отчета за приходите на McDonald’s е много зловещ знак за отслабващата икономика на САЩ, отбелязва ZeroHedge:
„McDonald’s (MCD, CS) – Сравнителният трафик в сектора на заведенията за обществено хранене в САЩ беше отрицателен през първото тримесечие и ръководството очаква той да остане отрицателен през цялата година.
Отделно от това, ръководството на компанията отбеляза, че макар натискът да е по-силно изразен върху потребителите с ниски доходи, всички кохорти с доходи са повлияни от цената.“
Основният извод е, че офертата на McDonald’s за 5 долара е пряк отговор на провала на Бaйдъномиката, която доведе много потребители с ниски доходи до опасна финансова ситуация, свързана с непреодолими дългове по кредитни карти и изчерпани лични спестявания, завършва ZeroHedge.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски