Дори цените в McDonalds вече са непосилни за американците!

от Лазар Лазаров
Пържени картофи

Представителите на поколението Z, милениалите и бейби бумърите имат нещо общо: много от тях вече не могат да си позволят комбинирано меню „Big Mac“ във веригата за бързо хранене McDonald’s след тригодишния период на „Макфлация“ (инфлация на цените в McDonald’s), който доведе до поскъпване на някои комбинирани менюта на веригата до 18 долара, пише ZeroHedge.

Основната привлекателност на бургерите за бързо хранене се състои в това, че са евтини и стават бързо. Въпреки това, 3,5 години катастрофална Байдъномика (икономическата политика на президента Джо Байдън) предизвика инфлационна буря, която продължава да се разпространява в американската икономика като рак в четвърти стадий, като потребителите с нисък стандарт на потребление са подложени на силен натиск.  Това беше признато дори от McDonald’s в последния му отчет за приходите.

Както съобщи агенция Bloomberg, позовавайки се на източник, запознат с предстоящата промоция, McDonald’s може да пусне отново комбинирани оферти за 5 долара. Това може да включва бургерите McChicken или McDouble, пържени картофи и напитка.

Потенциалното ново предложение идва, след като анализаторите на американската банка Goldman предупредиха, че потребителите с ниски доходи са в тежко състояние и намаляват разходите си на фона на нарастващата заплаха от стагфлация.

След като повече от 75 % от потребителите в САЩ са отчели резултатите си за първото тримесечие, виждаме признаци, че американският потребител се оказва по-уязвим, отколкото се очакваше преди, тъй като инфлацията, съчетана с известно смекчаване на макроикономическите показатели (по-ниски заплати и ръст на безработицата през април), повишените цени на горивата и високите лихвени проценти продължават да намаляват покупателната способност и потребителското доверие„, пишат анализаторите на Goldman, ръководени от Бони Херцог, в бележка до клиентите си в четвъртък.

Коментарът на Херцог относно отчета за приходите на McDonald’s е много зловещ знак за отслабващата икономика на САЩ, отбелязва ZeroHedge:

„McDonald’s (MCD, CS) – Сравнителният трафик в сектора на заведенията за обществено хранене в САЩ беше отрицателен през първото тримесечие и ръководството очаква той да остане отрицателен през цялата година.

Отделно от това, ръководството на компанията отбеляза, че макар натискът да е по-силно изразен върху потребителите с ниски доходи, всички кохорти с доходи са повлияни от цената.“

Основният извод е, че офертата на McDonald’s за 5 долара е пряк отговор на провала на Бaйдъномиката, която доведе много потребители с ниски доходи до опасна финансова ситуация, свързана с непреодолими дългове по кредитни карти и изчерпани лични спестявания, завършва ZeroHedge.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!