Начало Европа Европейските марки обувки възобновяват продажбите си в Русия

Европейските марки обувки възобновяват продажбите си в Русия

от kritichno.a

Европейските марки обувки в средната и висока ценова категория започнаха да се завръщат в Русия. Така от почти 100 марки, които напуснаха страната, около 15 вече се завърнаха в Руската федерация, съобщиха за „Известия“ от Съюза на обувните производители. От асоциацията подчертават, че в началото на 2022 г. германските, италианските, испанските и португалските марки не са били представени на изложението Euro shoes, което означава, че търговците на едро и продавачите на продукти в Руската федерация не са могли да ги резервират и закупят за продажба в страната.

Но още през февруари и август тази година ситуацията се променя: марките се върнаха с колекциите си в Русия, където бяха оценени от купувачите от Руската федерация и съседните страни. Става дума за имена като германската група Ara, италианските Axa, Imac, Igi и други, испанските Picolinos, Wonders, Hispanitos и други. Всички тези марки вече се предлагат в магазините на Rendez-vous и други водещи вериги.

Съюза на обувните производители отбеляза, че всяка година европейските марки увеличават продажбите си в Русия и плановете за доставки непрекъснато се увеличават, като тази тенденция е актуална до началото на 2022 г. Чуждестранните компании, които останаха на вътрешния пазар, запазиха позициите си – например марките на групата Wortmann (Tamaris, S.Oliver, Marco Tozzi и други). Но е твърде рано да се говори за връщане на предишната тенденция, отбеляза той.

Русия произвежда годишно около 20% от обувките за нуждите на целия пазар, а останалите 80% се внасят. В същото време групата компании част от търговската асоциация Руска кожа са убедени, че потенциалът на страната позволява да се увеличи делът на местното производство до 50%. В края на 2022 г., по данни на Министерството на промишлеността и търговията, в страната са произведени 168 милиона чифта, което е с 5% повече от 2021 г. През първите пет месеца на 2023 г. производството на обувки възлиза на 79 милиона чифта, което е с 16,6% повече от същия период на 2022 г. Засега двигател на растежа за цялата категория остават спортните обувки със скок от 65% през 2022 г. спрямо 2021 г.

Други новини