Volkswagen със срив на продажбите на електрически коли. Какво следва?

от Лазар Лазаров

След като продажбите на електромобили на германския автомобилен гигант „Volkswagen“ се свиха с близо 24% в Европа, континентът се „връща към бензина“. Това пише Yahoo Finance, предаде ZeroHedge.

Според данните, цитирани от изданието, продажбите на електромобили на Volkswagen са намалели с близо 24% в Европа, като се забелязва връщане към бензиновите автомобили на фона на отслабващия интерес към моделите, задвижвани с батерии.

Отбелязва се, че спадът, наблюдаван през първото тримесечие на годината, се дължи на повишената инфлация и ескалиращите разходи за енергия, които са охладили ентусиазма на потребителите за електрически автомобили.

В световен мащаб Volkswagen, който притежава и марки като Audi, Skoda и Porsche, отчита 3% спад в продажбите на електромобили, които възлизат на 136 400 единици. За разлика от тях, продажбите на традиционни автомобили с двигател с вътрешно горене са се увеличили с 4%, доближавайки се до два милиона единици.

Изданието отбелязва, че търсенето на електрически превозни средства е намаляло, тъй като правителствата в Европа намаляват субсидиите и смекчават амбициозните цели за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите автомобили.

В Обединеното кралство министър-председателят Риши Сунак отложи забраната за продажби на нови бензинови и дизелови двигатели от 2030 г. до 2035 г. и премахна стимулите за закупуване на нови електромобили миналата година. Въпреки силното присъствие на Volkswagen на британския пазар с модели като Audi e-Tron и Volkswagen ID, търсенето на бензинови автомобили расте по-бързо от това на електрическите.

В ЕС текат дискусии за промяна на забраните за автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, за да се разреши използването на синтетични горива. Прекратяването на субсидиите за електромобили в Германия, съчетано с отлагането на целите на ЕС за намаляване на емисиите, се отрази значително на продажбите на Volkswagen. Освен това конкуренцията се засилва с навлизането на пазара на по-евтини китайски електромобили, които са подпомагани от субсидии.

Отбелязва се, че въпреки значителния спад в продажбите на електрически превозни средства в Европа, Volkswagen отчита 91% ръст на продажбите в Китай. Други производители като BMW и Stellantis също коригират стратегиите си за електромобили на фона на колебаещия се потребителски интерес.

„Нашето диверсифицирано продуктово портфолио ни дава необходимата гъвкавост, за да компенсираме колебанията в търсенето в определени сегменти – както в момента е случаят с изцяло електрическите превозни средства – в други“, коментира Хилдегард Вортман, член на изпълнителния борд на Volkswagen.

ZeroHedge припомняме, че по-рано беше съобщено за наплив на конкуренция при електромобилите от Китай. По-рано този месец шефът на Mercedes-Benz Ола Калениус призова ЕС да намали митата за електромобилите, които се внасят от Китай. Призивът идва в момент, в който Европейската комисия обмисля дали да повиши вносните мита, тъй като Европа продължава да изпитва затруднения с китайските субсидии.

Келениус заяви, че засилената конкуренция ще „помогне на европейските производители на автомобили да произвеждат по-добри автомобили в дългосрочен план“ и че правителственият протекционизъм е „погрешен път“.

Уважаеми читатели на КритичноБГ, призоваваме Ви да помогнете с дарение за сайта, за да можем да продължим неговата кауза

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

 

 

 

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!