Начало Европа Volkswagen със срив на продажбите на електрически коли. Какво следва?

Volkswagen със срив на продажбите на електрически коли. Какво следва?

от kritichno.a

След като продажбите на електромобили на германския автомобилен гигант „Volkswagen“ се свиха с близо 24% в Европа, континентът се „връща към бензина“. Това пише Yahoo Finance, предаде ZeroHedge.

Според данните, цитирани от изданието, продажбите на електромобили на Volkswagen са намалели с близо 24% в Европа, като се забелязва връщане към бензиновите автомобили на фона на отслабващия интерес към моделите, задвижвани с батерии.

Отбелязва се, че спадът, наблюдаван през първото тримесечие на годината, се дължи на повишената инфлация и ескалиращите разходи за енергия, които са охладили ентусиазма на потребителите за електрически автомобили.

В световен мащаб Volkswagen, който притежава и марки като Audi, Skoda и Porsche, отчита 3% спад в продажбите на електромобили, които възлизат на 136 400 единици. За разлика от тях, продажбите на традиционни автомобили с двигател с вътрешно горене са се увеличили с 4%, доближавайки се до два милиона единици.

Изданието отбелязва, че търсенето на електрически превозни средства е намаляло, тъй като правителствата в Европа намаляват субсидиите и смекчават амбициозните цели за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите автомобили.

В Обединеното кралство министър-председателят Риши Сунак отложи забраната за продажби на нови бензинови и дизелови двигатели от 2030 г. до 2035 г. и премахна стимулите за закупуване на нови електромобили миналата година. Въпреки силното присъствие на Volkswagen на британския пазар с модели като Audi e-Tron и Volkswagen ID, търсенето на бензинови автомобили расте по-бързо от това на електрическите.

В ЕС текат дискусии за промяна на забраните за автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, за да се разреши използването на синтетични горива. Прекратяването на субсидиите за електромобили в Германия, съчетано с отлагането на целите на ЕС за намаляване на емисиите, се отрази значително на продажбите на Volkswagen. Освен това конкуренцията се засилва с навлизането на пазара на по-евтини китайски електромобили, които са подпомагани от субсидии.

Отбелязва се, че въпреки значителния спад в продажбите на електрически превозни средства в Европа, Volkswagen отчита 91% ръст на продажбите в Китай. Други производители като BMW и Stellantis също коригират стратегиите си за електромобили на фона на колебаещия се потребителски интерес.

„Нашето диверсифицирано продуктово портфолио ни дава необходимата гъвкавост, за да компенсираме колебанията в търсенето в определени сегменти – както в момента е случаят с изцяло електрическите превозни средства – в други“, коментира Хилдегард Вортман, член на изпълнителния борд на Volkswagen.

ZeroHedge припомняме, че по-рано беше съобщено за наплив на конкуренция при електромобилите от Китай. По-рано този месец шефът на Mercedes-Benz Ола Калениус призова ЕС да намали митата за електромобилите, които се внасят от Китай. Призивът идва в момент, в който Европейската комисия обмисля дали да повиши вносните мита, тъй като Европа продължава да изпитва затруднения с китайските субсидии.

Келениус заяви, че засилената конкуренция ще „помогне на европейските производители на автомобили да произвеждат по-добри автомобили в дългосрочен план“ и че правителственият протекционизъм е „погрешен път“.

Уважаеми читатели на КритичноБГ, призоваваме Ви да помогнете с дарение за сайта, за да можем да продължим неговата кауза

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ 

 

 

 

Други новини