В австрийската столица масово се напускат учители от училищата. До 20 учители на ден са освобождавани заради изключително стресиращата среда, създадена от децата на мигрантите, много от които говорят много слабо или изобщо не говорят немски (австрийски немски).
Според проучване на Австрийската статистическа служба около 70% от децата в училищна възраст във Виена не говорят немски в ежедневието си.
Нарастването на масовата имиграция създава все по-големи проблеми в австрийската училищна система и столичните училища са на ръба на колапса.
Нарастващата престъпност сред мигрантите доведе до това, че в някои градове германските ученички бяха предупредени да „ходят на училище на групи“ заради вълната от сексуални нападения и изнасилвания.
Според Томас Кребс, член на учителския синдикат, учителите „масово“ напускат държавните училища във Виена. Градските власти обаче не предлагат полезни идеи как да се справят с нарастващия наплив от ученици.
„В един пиков ден получих дори 20 съобщения за прекратяване на договорите на персонала за следващата учебна година“, казва той пред австрийския вестник Heute.
Един от най-големите проблеми е огромният брой мигранти, които водят семействата си в столицата.
В много училища положението на учителите е просто безнадеждно. Евелин Кометер, председател на Австрийската асоциация на родителите, отбелязва:
„Учителят трябва да повтори едно изречение 10-12 пъти, докато то бъде окончателно разбрано. Но дотогава две трети от урока е минал.“
Огромни проблеми с ученето възникват при децата, които не могат да следват уроците, посочва Кометър: „Учителите ги отстраняват и ученето им се забавя много. Децата са оставени да научат материала сами. Разбира се, това е невъзможно, така че нивото на учене спада.“ На практика учителите почти винаги се грижат за изоставащите ученици, „защото в противен случай ще бъдат обвинени в тормоз“, добавя Кометер.
Тя каза още, че „родителите, които могат да си го позволя изпращат децата си в частни училища, където таксата за обучение струва над 350 евро на месец“.
Кометер дава пример за типична ситуация в австрийско училище: „В един клас има 17 ученици, 12 от които не говорят достатъчно добре немски език. Учителят трябва да работи интензивно с тях. Останалите ученици са оставени без надзор – просто няма достатъчно персонал.
Австрийското правителство не реагира на критичната ситуация в училищата, а само се опитва да освободи колкото се може повече място за децата на мигрантите. Томас Кребс казва, че всички зелени площи в столицата са павирани, правителството строи допълнителни класни стаи от контейнери за превоз и прави огромни разширения към училищата.
„Те не могат да измислят нищо по-добро от това да изорат последните зелени площи и спортни игрища за училищата с багери и строителна техника и да ги покрият с контейнери без никакъв реален план“, казва Кребс.
Опозиционната консервативна Австрийска партия на свободата алармира, че последиците от неконтролируемата имиграция през последното десетилетие вече са „осезаеми в училищата“. Всеки месец във виенските училища се появяват 300 нови ученици, които не отговарят на нито едно от изискванията за посещаване на училище, включително за владеене на езика.
Демографските данни показват, че в австрийските училища преобладават децата на мигранти. Освен това в Австрия има почти 900 000 деца в училищна възраст, от които повече от 20% нямат никакво австрийско гражданство.
Във Виена 39% от учениците (80 000) нямат австрийско гражданство, следвани от Залцбург.
Австрия далеч не е единствената западна страна, която е изправена пред срив на училищната си система поради масовата имиграция. Тази в Германия е изправена пред остра криза, включваща нарастващо насилие и десетки хиляди ученици, които не говорят немски език.
В интервю за германския вестник Die Welt Норма Грубе, директор на две училища в Кемниц, описва нарастващия хаос в германските училища, където много деца се затрудняват да говорят немски език, агресивните нападения на деца мигранти срещу германски ученици стават нещо обичайно, а на родителските срещи редовно са необходими преводачи. Според Грубе твърденията на привържениците на миграцията, че по-голямото разнообразие ще донесе на Германия по-добро бъдеще, са слабо подкрепени.
„В училищния двор се срещат двадесет и три различни нации, някои от които изобщо не се разбират помежду си, а понякога идват от враждебни региони. …. Нуждаем се от много разговори между родители и учители, които се провеждат предимно с преводачи. И така стигаме до една от причините, поради които учителската професия става все по-малко привлекателна: психологическият стрес е огромен и се е увеличил значително“, казва Грубе, който съобщава и за високо ниво на неуважение към учителите, с което много от тях не могат да се справят, което води до голямо текучество.
Родителите във Франция също се стремят да изтеглят децата си от богатите на мигранти училища и ги изпращат в държавни училища, които стават все по-скъпи с нарастването на търсенето.
Понастоящем 37% от учениците в средните училища в Париж посещават държавни училища и се очаква този дял само да се увеличи благодарение на стремежа на правителството да продължи да „увеличава разнообразието в столичната система за обществено образование“, съобщава L’Express.
Вече мултикултурната Франция бързо става още по-мултикултурна под ръководството на френския президент Еманюел Макрон, който позволи на около два милиона мигранти да влязат в страната. Това означава, че предизвикателствата пред образователната система на Петата република само ще се увеличават през следващите години.
През 2022 г. в ЕС са влезли 3,7 млн. законни мигранти и 330 000 незаконни мигранти. През 2022 г. в ЕС ще се родят 3,88 млн. деца, което е най-ниският брой от 1960 г. насам. Водещи са мигрантите от Сирия, Афганистан, Нигерия, Конго и Албания.
В либералния отвъд океана Ню Йорк същите проблеми са в училищата: бели и азиатски родители отчаяно се опитват да държат децата си далеч от училищата с голямо латиноамериканско и чернокожо население. Моделът е същият и в други управлявани от демократите градове в Америка.
Ако няма съмнение за самоубийството на Стария свят, предсказано от независими анализатори, то Америка бавно върви по същия пагубен път, като година след година губи своята цивилизационна идентичност.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски