По гласови съобщения в месинджъра вече източват сметки

от Лазар Лазаров
мобилен телефон

Външнотърговската банка на Русия (ВТБ) разкри как измамниците атакуват потребители, като са започнали да използват гласови съобщения от съществуващата кореспонденция на атакуваните жертви с хора от списъка им с контакти в приложения за съобщения и социални мрежи.

Това съобщиха от пресслужбата на ВТБ в свое изявление, цитирано от ТАСС.

„Измамниците хакват акаунта на „жертвата“ в приложението за съобщения и внимателно изучават кореспонденцията на атакуваното лице с приятели и колеги.

След като изберат подходящ събеседник, те му пишат текстово съобщение от името на собственика на акаунта.

Възможно е да не става въпрос за финансови въпроси, например: „Имам спешна нужда от пари, имам извънредна ситуация„. Целта на измамниците е да спечелят доверие, затова те могат да продължат започнат преди това диалог или да повдигнат тема, която е била обсъждана преди това, например рожден ден на приятел или планове за уикенда“, отбелязват от ВТБ.

В резултат на това „жертвата“ превежда пари на карта, чийто номер е изпратен от измамника. „След като започнат диалог, измамниците копират стари гласови съобщения, което убеждава събеседника, че наистина говори с познат или роднина“, посочва ВТБ.

„Едва след това нападателите преминават към искане за финансова помощ, например да се заемат пари за един ден, за да се плати за апартамент“, поясняват от банката.

По данни на банката общият брой на случаите на измами през 2023 г. е 6,5 милиона, което е с 16% по-малко от 2022 г.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!