Финансов шеф на Volkswagen се сблъска с работническия гняв, когато обяви, че започва затваряне на заводи. 20 000 изригнаха!

Завод на Фолксваген в Германия

С дюдюкане, освиркване, бурни емоции и крясъци „аuf Wiedersehen“ – „довиждане“ се сблъска финансовият директор на Volkswagen Арно Анлиц в сряда. Той се изправи на сцена пред 16 000 работници на предприятието, които изпълваха зала на завода, че ще да нужни една или две години, за да може концернът да трансформира основната си марка коли.

В момента в който заговори за съкращения на хора, разходи и закриване на заводи морето от 16 000 работници в залата и над 5000 отвън, които наблюдаваха събитието на големи видео екрани изригна!

Въпреки отчаяните му призиви, че всички трябвало да „споделят отговорност“, защото с цел оцеляването Volkswagen трябвало да премине към основно производство на електромобили, нито един довод не беше приет.

И тогава Анлиц изплю камъчето за мрачната картина с компанията: след пандемията пазарът на коли се е свил, всяка година се купуват с половин милион автомобили по-малко. Това означавало, че два завода просто не работят.

„Пазарът просто го няма“, каза той пред вбесените работници във Волфсбург.

Тогава шефката на работническия съвет Даниела Кавало се изправи и му каза в очите, че ръководството „сериозно е накърнило доверието“ в себе си, като сравни заплахата от затваряне на заводи с „обявяване на фалит“ от компанията.

Гневът на работниците буквално избухна, когато Кавало поиска да дойде баш главния финансов шеф на концерна Оливър Блум, за да им обясни,

как така се дава приоритет на разходите за софтуерно партньорство с американската стартъп компания Rivian на стойност 5 млрд. евро пред опазването на работните места на Volkswagen в Германия?

Сътресенията с Volkswagen в Германия идват на фона на предупрежденията на стотици икономисти, че страната, водена от Олаф Шолц, лети към икономическа и финансова катастрофа. Загубата на партиите от властта в местните избори в Тюрингия и Саксония през уикенда са естествено следствие на пагубната им политика.

Още по-смущаващи са думите на министъра на труда, които уж трябваше да успокоят ситуацията, че Германия ТРЯБВАЛО да остане силна автомобилна държава“, с които подхрани съмненията, че и самото правителство не е убедено в това.

В понеделник Volkswagen, чиито марки включват също Audi, SEAT и Skoda, заяви, че обмисля да затвори заводи в Германия и ДА ПРЕКРАТИ десетгодишната гаранция за заетост в шест от заводите си в опит да свие разходите си с 10 млрд. евро.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!