Кръв, „пресни екскременти“ и садо-мазо между голи „монахини“ в опера доведоха зрители в Щутгарт до повръщане. СНИМКИ и ВИДЕО

Операта Sancta

Кръв, „пресни екскременти“ и садо-мазо между голи „монахини“ в опера доведоха десетки зрители в Щутгарт до повръщане

Противоречивото шоу, дело на хореографа и режисьор Флорентина Холцингер, което включва секс на живо, пиърсинг и изобилни количества фалшива и истинска кръв, изглежда е хванало част от публиката, която се е появила да му се наслади… неподготвена. Това става ясно от публикация на Guardian.

През уикенда 18 зрители на държавната опера в Щутгарт се нуждаеха от медицинска помощ заради силно гадене, след като гледаха представление, включващо пиърсинг на живо, несимулиран полов акт и голямо количество фалшива и истинска кръв.

Операта Sancta

Операта Sancta – кръвта по телата на „танцьорките“ не е само фалшива

„В събота имахме осем, а в неделя – десет души, за които трябваше да се погрижи нашата служба за посетители“, каза говорителят на операта Себастиан Еблинг за двете представления на „Санкта“, произведение на австрийската хореографка Флорентина Холцингер. Той добави, че в три случая е бил извикан лекар за лечение, защото шокът на посетителите е бил много сериозен от видяното на сцената.

38-годишната Холцингер била известна със своите „свободолюбиви изпълнения“, които размивали границата между танцовия театър и водевила, пише Гардиън.

Нейният изцяло женски състав обикновено се представя частично или напълно гол, а предишни представления са включвали гълтане на мечове на живо, татуиране, мастурбация и екшън картини с кръв и пресни изпражнения.

Операта Sancta

Операта Sancta

„Добрата техника в танца за мен не е само някой, който може да направи перфектно упражнение, но и някой, който може да уринира по мой сигнал“, каза Холцингер в интервю за Guardian по-рано тази година. Премиерата на „Sancta“ – първата оперна творба на Холцингер – се състоя през май в държавен театъра в Шверин и е базирана на експресионистичната опера на Паул Хиндемит от 20-те години на миналия век „Sancta Susanna“, която има своя собствена противоречива история.

Оригиналната опера на Хиндемит разказва историята на млада монахиня, която, развълнувана от приказка на една от по-възрастните жени в манастира, се качва гола на олтара и разкъсва кръстната препаска от торса на Христос. Среща с голям паяк я кара да се разкае за постъпката си и да помоли другите монахини да я зазидат жива.

Първоначално премиерата на операта е предвидена за държавната опера в Щутгарт през 1921 г., но е поставена на сцена едва през 1922 г. след протести срещу предполагаемо кощунственото ѝ съдържание.

Версията, която разтревожи публиката в Щутгарт тази година, замени оригиналното музикално изпълнение с голи монахини, които се пързалят с ролкови кънки по подвижна тръба в центъра на сцената, стена от разпънати голи тела и свещеник лесбийка, която отслужва църковната меса.

След като през юни Холцингер пренесе „Санкта“ в родната си Виена, епископите от Залцбург и Инсбрук я разкритикуваха като „неуважителна карикатура на светата литургия“.

Австрийската художничка казва, че целта на операта ѝ не е толкова да се подиграва с църквата, колкото да изследва „паралелите между консервативната институция, от една страна, и извратените общности, екстремните в сексуално отношение такива и BDSM субкултурите, от друга.

„Препоръчваме на всички зрители още веднъж много внимателно да прочетат предупрежденията, за да знаят какво да очакват“, заяви Еблинг пред вестник Stuttgarter Nachrichten. Посетителите на шоуто, предназначено само за възрастни, бяха предварително предупредени за дълъг списък с предупреждения за потенциални задействащи фактори, включително тамян, силни шумове, явни сексуални действия и сексуално насилие.

„Ако имате въпроси, обърнете се към службата за обслужване на посетители“, добави Еблинг. „А когато се притесните по време на представлението, може да ви помогне да отклоните погледа си.“

Съобщенията за медицинско обслужване в залата изглежда не са нанесли никаква търговска вреда на Holzinger’s Sancta. Всичките пет оставащи представления в Щутгартската държавна опера, както и две представления в берлинската Volksbühne през ноември, са разпродадени, заключва Гардиън

 

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!