Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в Народното събрание относно затрудненията при преминаването на границите ни и инициативата на Гърция и Турция за намиране на алтернативен транспортен коридор и заобикаляне на България. Такъв извод направи заместник- председателят на парламентарната група на социалистите Иван Иванов.
„Хаос по границите на държавата ни и той не е от вчера, но ескалира. Стоим пред портите на Шенген, а на нашите порти е ад – така го описват шофьорите, не аз“, обобщи председателят на ПГ на „БСП за България“ Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна.
Той постави въпроса за товаропотока между Далечния Изток и Европа и според него истинската причина, заради която България все още не е част от сухопътния Шенген. „В момента големите контейнеровози основно преминават през Суецкия канал и оттам – през Гибралтар, Бискайския залив, Ла Манш и се разтоварват на пристанищата на Западна Европа. А другата опция е отново през Суецкия канал, но после на пристанищата в Солун или Пирея и оттам през Гърция и България – отново стоките достигат до Европа, но по два пъти по-кратък път“, обясни Гуцанов.
Той цитира забавянията с години по строежите в Кресненското дефиле, пътя Ботевград-Видин и връзката от Кулата до Видин като причините България да губи милиарди от товаропоток, който ни заобикаля. Според него, в епохата на високите технологии и транспортните връзки, е недопустимо държавата да бездейства по тези инфраструктурни проекти. И отбеляза, че не става въпрос само за автомагистралата, тъй като жп линията по този маршрут не е започнала да се прави вече 35 години.
„С ясно основание Турция и Гърция поставят въпросите за забавянето на границите на България и заобикалянето ни през Северна Македония и Сърбия“, смята Гуцанов и постави въпроса защо държави, които не са част от ЕС, са
способни да направят това, което България не може.
„Няма ли я волята на народните представители и на изпълнителната власт да бъдат изградени тези инфраструктурни коридори, ще продължаваме да бъдем в това жалко състояние, в което се намираме и България да губи милиарди годишно“, заключи Борислав Гуцанов.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски