Владислав Апостолов: Как „Гугъл“ опита да пренапише историята
Седмицата ни достави един едновременно смешен и страшен сигнал за абсолютната антиутопия, която напълно обезумели фанатици в гигантските технологични конгломерати ще се опитат да набутат в гърлата и мозъците на човечеството. Новият компютърен модел на „Гугъл“ за генериране на човешки изображения по заявки на потребители беше пуснат триумфално и спрян позорно, в рамките на дни, след като стана ясно, че явно е програмиран, за да изтрие белите хора от собствената им история.
Хиляди потребители на социалните мрежи, най-вече в свободната от цензура Х на Мъск, споделяха потресени своя опит с базирания на Изкуствен интелект инструмент с името „Джемини“.
Даваш му „поръчка“ да ти създаде изображение на английски крале – генерира ти азиатски жени. Искаш илюстрация на бащите-основатели на САЩ – ето ти група от чернокожи в ретро дрехи. Същото става с викингите, папите, благородниците от Стария континент, мъжете и жените от периода на Френската революция, всяка епоха от европейската и американската история… Никакви бели хора! Детайлно изучавани исторически периоди и подробно проучвани географски региони, за които е повече от ясно, че са били доминирани от „бледолики“ изведнъж са превърнати от могъщата нова технология на „Гугъл“ в дистопичен купон за избрани етнически малцинства.
Някаква потресаваща пародия. Първоначално мнозина действително смятаха, че става въпрос за номер, за трик, за агресивен опит да се очерни репутацията на невероятно влиятелната американска корпорация „Алфабет“, която всъщност притежава ползваните всеки ден от почти цялото човечество информационни инструменти на „Гугъл“. Но бързо стана ясно, че дори най-крайните опити за сатира на расизма срещу белите хора, практикуван от тези компании дори не може да се сравнява с реалността „на терен“.
Цялата европейска история действително се оказа превърната в подривна подигравка от една от най-богатите и всеобхватни корпорации на планетата. Пълно пренаписване и прерисуване на миналото. Дигитално етническо прочистване. „Няма място за бели хора в „Гугъл“. Буквално.
Корпоративните медии се забавиха с реакциите и явно не искаха да пускат заглавия как гигантската транснационална компания, от която зависят почти всички търсения на информация на планетата всеки ден, сериозно е пуснала модел за генериране на образи, който изтрива белите хора от историята и на тяхно място слага предпочитани малцинства.
Но прекаляването в крайна сметка вбеси и изданията на либералния режим. Защото този AI бот се оказа програмиран да премахва белите хора дори от епохата на Третия райх. Така потребители получиха цветнокожи немски войници от 40-те години на миналия век. Това вече стимулира медиите да скочат срещу „Гугъл“ и нещата ескалираха.
От компанията официално се извиниха и обявиха, че ще прекратят възможността за генериране на човешки образи с „Джемини“, за да отстранят проблемите с „историческия контекст“ и тогава ще го пуснат пак. Но вече беше късно. Целият онлайн океан бълбукаше от безумните примери за чудовищен расизъм срещу бели хора на тази печална програма.
Илон Мъск определи продукта на „Гугъл“ като „налудничаво расистки“ и „анти-цивилизационен“. Този път дори нямаше преувеличение. Всеки видял реалните резултати дори ще каже, че Илон тук е благосклонен към своите конкуренти в областта на компютърните технологии на бъдещето. Самият Мъск развива „политически неутрален“ модел за генериране на образи и информация.
„Политически неутрален“ обаче е последната дефиниция, която приляга на извращението, пуснато от „Гугъл“.
Потребител дават заявка за генериране на „силен чернокож мъж“ и получава подобаващи резултати с мускулести и авторитетни абаносови мачовци. Същият потребител пуска заявка за „силен бял мъж“ и програмата отказва да го генерира и посочва някакви безумни обяснения за „стереотипи“. Кошмар на дигитални стероиди.
„Джемини“ е само върхът на айсберга.
Същото се случва и с търсачката на „Гугъл“, написа Мъск и алармира за цялостната информационна корупция на корпорацията, която засяга всеки един от нас, всеки един ден. А скоро стана ясно и, че по „Джемини“ са работили откровени активисти на режима на Байдън.
Един от водещите хора зад модела е казал, че изпитал катарзис след като гласувал за Байдън и Харис и на няколко пъти е публикувал идиотско-расистки теории срещу „бялата привилегия“.
Дали подобни фигури на високо ниво в „Гугъл“ няма да пробват мащабна манипулация и предизборна пропаганда тази година? Риторичен въпрос.
Припомниха се думите на уволнения от „Гугъл“ специалист Джеймс Дамор, който разкри как компанията се е превърнала в резерват за конформисти и инкубатор за манипулация и дискриминация, как реалността и истината вече не играят роля в корпоративната култура на мега-корпорацията. Той, разбира се, беше махнат преди години.
Още тогава започнаха сравненията и игрите на думи с „Гугъл“ и информационния „Гулаг“.
Авторът Кристофър Руфо пък напомни как същата компания покани радикалния активист Ибрахим Кенди да изнася лекция на служителите. Кенди е известен със своята „теория“ за расизма на… белите новородени. Да, съвсем сериозно. Той проповядва против белите бебета. И получава покана от „Гугъл“ да зомбира служителите. Ако сте смятали, че положението е зле, да знаете, че е много, много по-зле.
Корозията и корупцията в тези технологични мега-компании са достигнали радиоактивни нива. Те вече манипулират резултатите в търсачките и правят брутални опити за пренаписване на историята.
Човечеството обаче е отдало на концесия бъдещето си в ръцете на организации като „Гугъл“. А те изтриват миналото и превръщат настоящето в корпоративна гротеска. Гигантската ни колективна грешка все още може да се поправи. Но трябва да я осъзнаем.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски