Майкъл Снайдър: „Апокалипсисът на ресторантите“ връхлита цяла Америка. Това е катастрофата!

Майкъл Снайдър, The Economic Collapse

от Лазар Лазаров

Можете да получите наистина добра представа как се справя икономиката на САЩ, като наблюдавате ресторантите във всеки един район. Когато икономиката е в подем, паркингите на ресторантите са пълни, а веригите трескаво откриват нови заведения. Но когато икономиката изпитва затруднения, посещаемостта им е критично ниска, а лошо работещите заведения се затварят. 

За жалост през 2024 г. се оказва, че „ресторантският апокалипсис“ е започнал да обхваща вече ЦЯЛА Америка. Повечето хора разполагат с много малко свободни средства за харчене в резултат на кризата с разходите за живот и това важи с особена сила за младите хора. Американците под 40-годишна възраст обичат да се хранят навън, но в наши дни повечето от тях изпитват финансов стрес и това оказва огромно влияние върху ресторантьорската индустрия.

Американците се хранят по-малко навън, тъй като инфлацията намалява доларите в джоба им, което води до тежки последици за ресторантите в цялата страна.

 

Според фирмата за локационни анализи Placer.ai през 2023 г. посещенията в ресторанти са намалели с близо 5% в сравнение с предходната година.

Така че това е тенденция, която продължава повече от година. Хората просто не се хранят навън толкова често, колкото преди. В резултат на това наблюдаваме вълна от затваряния в цялата страна. Дори в Голямата ябълка (Ню Йорк) голям брой ресторанти се затварят:

Дори големите метрополиси в САЩ, известни с чудесните си места за хранене, се затрудняват да поддържат среда, в която е изгодно да се управлява ресторант.

Eater NY съобщава, че над 40 бара и ресторанта са затворили в Ню Йорк от декември 2023 г. до януари 2024 г., като някои от собствениците заявяват, че бизнесът просто не е потръгнал след затварянето по времето на Ковид през 2020 г.

Когато времената са трудни, трябва да се вземат трудни решения. След като затвори 46 ресторанта през миналата година, Applebee’s реши да затвори още 35 обекта през тази година.

Много е тъжно случилото се с Boston Market. Навремето те имаха почти 1000 обекта в САЩ, но сега цялата верига е на път да фалира:

В случая с Boston Market, верига, която някога е имала близо 1000 обекта в цялата страна, смъртта на компанията протичаше бавно, но през последните няколко месеца темпото на нейния упадък се ускори.

Сега, когато броят на магазините продължава да намалява, веригата изглежда е стигнала до края, въпреки че няма да потвърди това, предвид факта, че вече няма кой да вземе това решение.

Собственикът на Boston Market Джигнеш „Джей“ Пандя наскоро получи втори отказ за обявяване в несъстоятелност по член 11 (от Кодекса за финансова несъстоятелност на САЩ – бел. ред.) и му беше забранено да подава нова молба в продължение на шест месеца. Това оставя компанията му, която е изправена пред огромни финансови задължения, в невъзможност да получи съдебна защита от кредиторите си.

Продължаващата инфлационна криза е основната причина за случващото се. Сега потребителите просто разполагат с много по-малко свободни средства. Междувременно ресторантите са изправени пред много по-високи разходи:

Джесика Данкър, президент и главен изпълнителен директор на Асоциацията на ресторантьорите в Айова, заяви, че причината за затварянето на ресторанти е, че разходите за стоки са се увеличили с 30% и се налага да се плащат по-високи заплати, за да се задържи персоналът.

За съжаление нещата няма да се подобрят скоро. 

Достигнахме точка, в която по-голямата част от американците просто не могат да си позволят да се хранят редовно навън. Излишно е да казвам, че това е наистина лоша новина за веригите за бързо хранене като McDonald’s.

Навремето основната ѝ дейност е била да обслужва семейства от средната класа. Но сега повечето семейства от средната класа просто не могат да си позволят да се хранят в „ McDonald’s“ много често.

В отчаян опит да ги привлече обратно, McDonald’s скоро ще въведе оферта за хранене за пет долара. Така че ще върнат храна на достъпни цени за един месец. Това е просто чудесно. Освен ако не направят офертата за храна за пет долара постоянна, не очаквам да има голяма промяна.

Според последното проучване на Мичиганския университет сред потребителите, публикувано в петък, потребителските нагласи са се понижили до най-ниското си ниво от шест месеца насам, тъй като увеличението на цените се е ускорило.

Освен това потребителите се подготвят за още по-голямо увеличение на цените през следващата година в сравнение с показанията от предходните месеци, сочи проучването.

 

Показателят, който се следи отблизо от администрацията на Байдън, спадна с 13 % от 77,2 % през април до 67,4 %. Това е най-големият едномесечен спад от средата на 2021 г. насам. Икономистите, анкетирани от FactSet, очакваха потребителските очаквания да спаднат до едва 76,9%.

На този етап американците са дълбоко песимистично настроени по отношение на икономиката.  И имат основателна причина да са песимисти, защото въпреки че нашите политици във Вашингтон правят безпрецедентни разходи в отчаян опит да поддържат икономиката, истината е, че колелата започват да падат и ни очаква невероятен хаос. 

Ед Дауд е съгласен, че през следващите месеци предстоят големи проблеми. Той току-що заяви пред Грег Хънтър, че очаква икономиката на САЩ „да се срине някъде през следващите 12 месеца“. 

Съгласен съм.  Разбира се, не е нужно да чакаме икономиката да се разпадне по шевовете, защото това вече се случва.

Някога целият свят се възхищаваше на величието на могъщата американска икономика, но нашите ръководители я разрушиха напълно. Няма как да избегнем катастрофата и затова бих искал да ви призова да се подготвите за много трудни времена, докато все още можете.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!