Холандската пивоварна Heineken финализира продажбата на активите си в Русия на Arnest Group, като цената за закупуване на бизнеса на Heineken Русия е 1 евро за 100% дял, съобщи компанията, предаде ТАСС
„Heineken N.V. обяви финализирането на продажбата на активите си в Русия на Arnest Group. Сделката получи всички необходими одобрения и с нея се завършва излизането на Хайнекен от Русия, което започна през март 2022 г. Сделката ще доведе до очаквана обща сумарна загуба от 300 млн. евро. Цената за закупуване на бизнеса на Heineken в Русия е 1 евро за 100 процента от акциите“, се казва в доклада.
Както е посочено в съобщението на компанията, всички останали активи, включително седем пивоварни в Русия, ще преминат към новите собственици. Освен това Arnest Group поема отговорност за 1800 служители на Heineken в Русия, като предоставя гаранции за заетост през следващите три години. В същото време сделката не предвижда право на обратно изкупуване.
„Завършихме излизането си от Русия, въпреки всички потенциални предизвикателства, пред които са изправени големите производствени компании при излизане от руския пазар. И въпреки че сделката отне много повече време, отколкото се надявахме, тя все пак осигурява съществуващото ниво на благосъстояние на нашите служители и ни позволява да напуснем страната отговорно„, коментира главният изпълнителен директор на Heineken и председател на Управителния съвет Долф ван ден Бринк, чиито думи са цитирани в доклада.
„В допълнение към марката Heineken, изтеглена от Русия през 2022 г., в рамките на шест месеца ще бъде преустановено производството на марката Amstel“ – се отбелязва още в съобщението.
Heineken обяви оттеглянето си от руския пазар на 28 март 2022 г. По-рано тази година Heineken беше остро критикуван в Нидерландия заради обещанието си да напусне руския пазар, но вместо това концернът пусна няколко нови продукта. Самото дружество отговори, че намерението за напускане на руския пазар остава в сила, а пускането на нови продукти е било необходимо, за да се увеличи привлекателността на бизнеса за потенциалните клиенти.