Присъствието на електронните велосипеди в Ню Йорк значително нарасна, но за съжаление зачестиха и случаите на пожари и смъртни случаи, за които са виновни батериите, които ги захранват. Сега властите се стремят да регулират по-добре начина на производство, продажба, възстановяване, зареждане и съхранение на батериите, за да се избегнат подобни опустошителни инциденти, пише Interesting Engineering, позовавайки се на доклад на Global News, публикуван в четвъртък.
„От месеци бием тревога“, отбеляза кметът на Ню Йорк Ерик Адамс ден след като експлодирала батерия предизвика пожар в магазин за електронни велосипеди в Чайнатаун миналия месец според Global News. „Нуждаем се от реални действия не само на щатско, но и на федерално ниво“.
Само за тази година в Ню Йорк са регистрирани 100 такива пожара, които са довели до 13 смъртни случая.
За щастие, нещо се прави. Двамата американски сенатори от Ню Йорк, демократите Чък Шумър и Кирстен Джилибранд, излязоха миналия месец със законопроект, който ще определи задължителни стандарти за безопасност на електронните велосипеди и батериите, които ги захранват.
Междувременно комисарят на пожарната в Ню Йорк – Кавана обясни, че тези пожари са особено опасни, защото не тлеят, а експлодират – факт, който той сподели по време на публично изслушване по въпроса, което се проведе в четвъртък във Вашингтон.
„Когато се повредят става доста зрелищно“, каза Кавана. „Възпламенява се с много силен и неконтролируем огън, често е толкова голям, че човекът в дома си не може да излезе и пожарникарите не могат да влязат, за да го спасят.“
Използването на тези опасни велосипеди нараства драстично в града по време на пандемията COVID-19. Доставчици като Лизандро Лопес отбелязват, че са наясно с опасностите и вземат предпазни мерки, за да избегнат пожари.
„Веднага щом батерията се зареди, я изключвам. Не бива да я оставяте да се зарежда твърде дълго“, казва Лопес пред Асошиейтед прес, „защото ако я оставите там твърде дълго, тогава може да предизвикате пожар“.
Батериите за електрически велосипеди функционират почти по същия начин като литиево-йонните батерии в мобилните телефони, лаптопите и повечето електрически превозни средства.
По-строгите разпоредби, стандартите за безопасност и тестовете за съответствие драстично намалиха риска от пожари в такива устройства и биха могли да направят същото за електронните велосипеди, каза Робърт Слоун, старши вицепрезидент и главен учен на UL Solutions, компания за продуктови тестове, която удостоверява съответствието с изискванията за безопасност на множество електрически продукти.
„Просто трябва да ги направим безопасни, чрез изпитване и сертифициране“, каза Слоун.
Източник: Interesting Engineering