Още един прекъснат кабел. Този за ток между Естония и Финландия. Влаковете в цяла Норвегия пък спряха. Още не знаят защо

Подводен кабел

Аварийно прекъсване на кабела за постоянен ток EstLink 2 между Естония и Финландия е настъпило в 12,26 ч. естонско време в сряда, съобщи естонският оператор на електро- и газопреносната мрежа Elering. Причината за прекъсването засега е неизвестна. Естонските и финландските енергийни оператори Elering и Fingrid работят бързо, за да установят причината за прекъсването във възможно най-кратък срок.

Подводни кабели

EstLink 2 се състои от конверторни станции в Естония и Финландия и повече от 170 км линии за постоянен ток, от които около 12 км са положени по суша в Естония (подземен), около 147 км по дъното на Финския залив

Според Elering надеждността на електроснабдяването в Естония е осигурена. До края на четвъртък Elering ще използва наличните резервни мощности в региона, за да компенсира електроенергията, която е трябвало да бъде доставена чрез EstLink 2. Ако отстраняването на повредата отнеме повече време, от петък ще бъдат включени други производствени единици, които да заместят EstLink 2 в естонския регион.

EstLink 2 се състои от конверторни станции в Естония и Финландия и повече от 170 километра линии за постоянен ток, от които около 12 километра са положени по суша в Естония (подземен кабел), около 147 километра по дъното на Финския залив и около 14 километра по суша във Финландия (въздушен кабел).

електропроводи

Прекъсването на преносната връзка няма да се отрази на доставките на електроенергия за финландците“, заяви министър-председателят Петери Орпо

Estlink 2 е важна преносна линия за Финландия и балтийските държави. Преносният ѝ капацитет е над 650 мегавата. Например, третият блок на Olkiluoto може да произвежда 1600 мегавата електроенергия. Преносният кабел Estlink 1 все още е в експлоатация между Финландия и Естония, като капацитетът му за пренос е само 350 мегавата.

„Прекъсването на преносната връзка няма да се отрази на доставките на електроенергия за финландците“, заяви министър-председателят Петери Орпо в X съобщение този следобед.

Финландската държавна радиостанция Радио Финландия съобщи:
„Според представители на Fingrid не може да се изключи възможността за вандализъм. Причината за неизправността се разследва.“

И в допълнение: „Пълно спиране на влаковете в цяла Норвегия от тази сутрин поради повреда в комуникационната система между влаковете и контролния център“.

Норвежкото държавно радио NRK:
Около 08:00 ч. в сряда сутринта Bain Nor (държавната агенция, отговаряща за експлоатацията на железниците) съобщи, че има повреда в комуникационната система между влаковете и контролния център.

В 14:00 ч. все още бе пълно спиране и влаковете не се движиха, докато ситуацията не бъде разрешена.

Германия влакове

Пълно спиране на влаковете в цяла Норвегия от тази сутрин поради повреда в комуникационната система между влаковете и контролния център. Не е ясно, кое е предизвикало повредата, за да се стигне до транспортния колапс

-„Не знаем причината, но отстраняваме проблемите“, заяви пред NRK говорителят на Bain Nor Ставдал Паулсен. От Bane Nor не могат да кажат нищо за това колко време ще продължи спирането, но твърдят, че разполагат с необходимите ресурси за работа. Мениджърът за връзки с обществеността на Vy (компанията, която поддържа железопътната мрежа) Кая Рининг Моен описва ситуацията като „хаотична“.

– Тя е много разочароваща за пътниците и ние много добре осъзнаваме това.

В момента Vy работи за въвеждане на алтернативен транспорт и ще пусне около 30 автобуса в сряда следобед.
Тя каза, че пътниците могат да платят за такси и след това да получат обратно парите си, ако не бъде организиран алтернативен транспорт и имате билет за влак за същия маршрут.

Мениджърите за обслужване на клиенти на централната гара в Осло също могат да разпечатват заявките си за такси, за да бъдат после възстановени сумите за транспорта.

На засегнатите пътници във влака между Осло и Берген може да бъдат възстановени пътните разходи, тъй като Vy все още не е успяла да организира автобуси в участъка.
Мениджърът за връзки с обществеността на железопътната компания Go-Ahead Ода Риска казва, че разбира отчаянието:

– „Имаме известна информация, но сутринта беше хаотична. Можем само да се извиним, ако не всички са били уведомени за промените.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!