Почти всички сектори обмислят съкращаване на работници. Не се наемат нови – фалитите в Германия нарастват. Кризата също

Европа, флаг, криза, знаме

Почти всички сектори обмислят съкращаване на работници. Не се наемат нови – фалитите в Германия нарастват кризата също: Икономиката на Германия продължава да се срива, като барометърът на заетостта на Ifo падна до най-ниското си ниво от четири години, съответствайки на най-ниското ниво по време на коронавируса от 2020 г. Междувременно банкрутите растат с двуцифрени числа, пише RMXnews

Германия

Федералната статистическа служба на Германия също обяви, че фалитите продължават да нарастват, като броят им е скочил с 12,6% през ноември в сравнение със същия месец на миналата година

Икономическата криза в Германия се определя от липсата на поръчки, високите разходи за труд и енергия и високото регулиране, което накара компаниите да съкращават персонал и да забавят наемането, което доведе до падането на базирания в Мюнхен индикатор Ifo до 92,4 през декември, след като достигна 93,3 през ноември. Използваните данни са събрани от проучване на мениджъри в цяла Германия.

„Все по-малко и по-малко компании наемат персонал“, каза Клаус Волрабе, който ръководи проучвания на Ifo. „За разлика от това делът на компаниите, които искат да съкратят работни места, се увеличава. Почти всички сектори обмислят съкращения на работни места.“

Завод на Фолксваген в Германия

автомобилната индустрия и нейните доставчици в Германия бяха най-силно засегнати. Това обаче не е само производство. Търговците на дребно също планират намаляване на персонала

По-специално, автомобилната индустрия и нейните доставчици бяха най-силно засегнати. Това обаче не е само производство. Търговците на дребно също планират намаляване на персонала, вместо да наемат. „Докато туризмът наема служители, доставчиците на персонални услуги и хотелиерската индустрия съкращават работни места“, каза Волрабе.

Федералната статистическа служба също обяви, че фалитите продължават да нарастват, като броят им е скочил с 12,6% през ноември в сравнение със същия месец на миналата година. Данните показват, че годишните темпове на нарастване на неплатежоспособността остават в двуцифрения диапазон от юни 2023 г., като само един месец е по изключение, когато е бил едноцифрен.

Водещи икономически прогнози и дори правителството признават, че Германия ще се свие за втора поредна година.

„Все още не може да се предвиди устойчив икономически обрат“, се казва в последния месечен доклад на Федералното министерство на икономиката.

Не само икономическата несигурност е висока поради обичайните фактори, но заплахата от по-високи мита също се задава от Съединените щати. Новоизбраният президент Доналд Тръмп обещава да удари Европа и Китай с мита до 25 процента, като се очаква Германия да пострада значително, ако такива мита бъдат въведени.

Вчера, 19 декември стана ясно, че Европейската комисия се опасява, че проблемите в германската икономика, която е в криза, ще доведат до негативни последици за целия ЕС, или направо, че ще го завлече към дъното. Това е особено тревожно за Италия, чиято икономика е тясно свързана с германската, писе BILD

Водещият италиански вестник Corriere della Sera пита в последния си икономически доклад: „Защо „локомотивът на Европа“ спря?“ Авторите говорят за „екзистенциална криза“ в Германия и заключават, че „митът“ за процъфтяващата германска икономика и трудолюбието на германците е разрушен:

лекар

Оказва се, че германците са станали мързеливи. Взимат си очевидно фалшиви болнични.

„Тази страна, която винаги сме свързвали със силна работна етика, стана световен шампион по отсъствия от работа. […] Броят на дните по болест, пропуснати от германските работници, достигна рекордните 22,4 годишно [на човек], най-високият сред индустриализираните страни. И сред германските компании се разпространяват подозрения, че това е свързано с фалшиви болнични“.

Друга цел за критиките на вестника беше германската автомобилна индустрия, която преживява трудни времена поради засилената конкуренция от китайската автомобилна индустрия:

Mercedes

Копирайки немската автомобилна технология, китайските марки ги надминаха.

„Пекин купуваше Volkswagen, Audi, Mercedes и BMW в продължение на десетилетия, но принуди германската индустрия да произвежда поне някои от тях на своя територия и в съвместни предприятия с местни партньори, на които трябваше да прехвърли своя опит. Копирайки немската технология, китайските марки ги надминаха. Днес те предлагат по-добри модели на по-ниски цени, особено в сектора на електрическите превозни средства“.

Бившият президентът на Volkswagen Херберт Дийс представя линията от електромобили ID

Volkswagen наистина губи работни места, които няма с какво да се компенсират

Volkswagen наистина губи работни места, които няма с какво да се компенсират. Германия е един от основните бенефициенти на глобализацията от десетилетия. Икономическото й развитие разчиташе на евтин руски газ и голям и отворен китайски пазар. Днес Германия няма отговор на загубата на тези предимства, пишат италианските анализатори.

Зачестяват статиите за икономическата криза, в която влиза Германия и опасността да завлече Европа. Само преди дни Bloomberg писа за предстоящ ужасяващ сценарий за икономиката ѝ: Индикаторите за икономическия потенциал на Германия паднаха под предпандемичния период, страната се доближава до точката, от която няма връщане, съобщава агенцията, позовавайки се на изчисления на анализатори.

„След пет години на стагнация германската икономика сега е с пет процента по-малка, отколкото би била, ако тенденцията на растеж отпреди пандемията беше продължила“, се казва в материала.

Както е отбелязано, голяма част от дефицита, причинен от тези структурни промени, трудно ще бъде запълнен поради спада в конкурентоспособността на икономиката на страната.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!