Още един кабел между Швеция и Финландия даде фира. Но не са виновни нито руснаците, нито китайците. Паднал му камък 

Подводен кабел

Още един кабел между Швеция и Финландия даде фира. Но не са виновни нито руснаците, нито китайците. Паднал му камък 

Още един комуникационен кабел между Швеция и Финландия е повреден, съобщава вестник Helsingin Sanomat. В общи линии на подводните европейски кабели започна да им става ежедневие да прекъсват. 

По данни на редакцията става дума за интернет кабел. Уточнява се, че до скъсването му се е стигнало след отронване на скала във Финландия в понеделник вечер.

Местната полиция обаче подозира, че инцидентът е предизвикан умишлено, за което са информирани шведските власти, уточнява изданието. (още не са казали, че руснаците и лично президентът на Русия Владимир Путин са бутнали скалата, бел. на Критично)

Helsingin Sanomat отбелязва, че е имало широко разпространено прекъсване в мрежата на компанията за оптични влакна Global Connect във Финландия, но все още не е ясно дали това се дължи на скъсан кабел. Според информация на уебсайта Global Connect това са „изолирани прекъсвания“ във фиброоптичните мрежи на компанията, които са свързани с повреда на комуникациите на две места.

BILD пише, че финландската полиция предполага престъпление или саботаж и е започнала разследване. Уведомени са всички важни власти и правителствата на двете страни. Според Global Connect ремонтните дейности по един от кабелите са почти приключили във вторник сутринта, но вторият ще отнеме няколко часа повече, защото изисква специални инструменти.

Министърът на комуникациите на Финландия Лулу Ране каза на X: „Приемаме ситуацията много сериозно.“

Само преди броени дни на 30 ноември

Изплува нова западна версия, кой повредил кабелите под Балтийско море. Не били руснаци. Китайци са този път

Китайски товарен кораб

Европейски военни кораби държат китайския търговски кораб за насипни товари Yi Peng 3 в международни води от няколко дни. Съобщава се, че корабът с дължина 225 метра и ширина 32 метра, превозващ руски торове, умишлено е повредил два важни подводни кабела в Балтийско море.

Кабелите в Балтийско море са били повредени от китайски товарен кораб, превозващ руски торове – той е влачил котвата си 180 километра по морското дъно, съобщи BILD. Европейски военни кораби държат китайския търговски кораб за насипни товари Yi Peng 3 в международни води от няколко дни. Съобщава се, че корабът с дължина 225 метра и ширина 32 метра, превозващ руски торове, умишлено е повредил два важни подводни кабела в Балтийско море.

Wall Street Journal пише: „Гигантският товарен кораб, който напусна руското балтийско пристанище Уст-Луга на 15 ноември, влачи котвата си 111 мили (180 километра) през морското дъно, за да саботира кабелите“.

Подводни кабели

Wall Street Journal пише: „Гигантският товарен кораб, който напусна руското балтийско пристанище Уст-Луга на 15 ноември, влачи котвата си 111 мили (180 километра) през морското дъно, за да саботира кабелите“

Ако подозренията се потвърдят, това ще бъде поредната руска атака срещу критична за Европа инфраструктура, отбелязва изданието. Повредата на подводните кабели е станала на 17 и 18 ноември в шведски води. Първият кабел е прерязан между Швеция и Литва. В този момент транспондерът на кораба, който записва движението му, е бил изключен. Експертите по корабоплаването наричат ​​подобни инциденти „тъмни инциденти“.

Сателитните данни обаче показват, че въпреки значителното намаляване на скоростта, корабът Yi Peng 3 продължава да се движи. Той прерязва друг кабел между Германия и Финландия и след това се придвижва по зигзагообразно трасе, преди да вдигне котва.

сателит

Сателит показал, че корабът продължавал да се движи и да къса кабели на поразия. Движел се на зиг-заг. Поразил и този между Германия и Финландия

„Като се има предвид тихото време и липсата на силни вълни, вероятността от случайна повреда на котвата на кабелите е минимална“, казват от международната компания за анализ на данни за корабоплаването Kpler пред Wall Street Journal. Русия отрича всякакво участие. „Абсурдни и неоснователни обвинения“, казват от Кремъл. На борда на китайския товарен кораб обаче е имало руски моряци.

Според морското законодателство корабите на НАТО нямат право да принудят Yi Peng 3 да влезе в някое от техните пристанища. Затова германските и шведските власти водят преговори със собственика на кораба за достъп до борда. Германският патрулен кораб Bamberg също е на място, за да проучи щетите с помощта на подводни дронове.

На 19 ноември официалният говорител на руското външно министерство Мария Захарова коментира пред „Известия“ обвиненията към Руската федерация от The Times в саботаж на балтийския телекомуникационен кабел C-Lion1.

Става дума за статия в британски вестник, в която авторите изразяват загриженост относно предполагаемото участие на Русия в саботаж. В текста се отбелязва, че инцидентът „може да е тренировка за по-голяма атака от Москва“.

мария захарова

Мария Захарова: Може би страните, които са загрижени за своята сигурност, трябва да преразпределят правилно средствата и да отделят повече за вътрешни нужди, вместо да спонсорират терористичния режим в Киев?

„Може би страните, които са загрижени за своята сигурност, трябва да преразпределят правилно средствата и да отделят повече за вътрешни нужди, вместо да спонсорират терористичния режим в Киев? Странна логика: да крещят на целия свят, че не могат да се справят с вътрешните си проблеми, и в същото време да пилеят милиарди за един маниак наркоман [президента на Украйна Владимир] Зеленски“, каза тя.

За повредата на комуникационния кабел между Литва и Швеция, положен по дъното на Балтийско море, стана известно на 18 ноември. По предварителни данни жицата е прекъсната и се води оглед. Telia Lietuva посочи, че повреденият кабел е доста стар и вече е имал няколко аварии. Беше отбелязано, че досега не са регистрирани случаи на саботаж в съоръжението.„

В същия ден беше прекъснат телекомуникационният кабел C-Lion1, положен по дъното на Балтийско море между Финландия и Германия. Кабелът минава до газопровода. Компанията за изграждане на оптична мрежа Cinia каза пред медиите, че кабелът е бил прерязан. Външните министерства на Германия и Финландия обявиха в съвместно изявление, че се води разследване на инцидента.

Борис Писториус, министър на отбраната на Германия

Германският министър на отбраната Борис Писториус заяви, че повредата на телекомуникационния кабел C-Lion1, който минава по дъното на Балтийско море, по всяка вероятност може да е настъпила в резултат на саботаж

Германският министър на отбраната Борис Писториус заяви, че повредата на телекомуникационния кабел C-Lion1, който минава по дъното на Балтийско море, по всяка вероятност може да е настъпила в резултат на саботаж. Той добави още, че германското министерство на отбраната не разполага с информация кой точно би могъл да извърши този акт на саботаж.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

 

 

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!