Главният изпълнителен директор на Meta, компания, забранена в Русия, Марк Зукърбърг призна, че неговата компания Facebook е била подложена на натиск от администрацията на Байдън-Харис да въведе цензура, особено по отношение на съдържание, свързано с пандемията от COVID-19.
Зукърбърг направи това признание в писмо до Джим Джордан, председател на съдебната комисия на Камарата на представителите на САЩ.
Зукърбърг също така призна, че неговата компания, под натиска на администрацията на Байдън, е цензурирала публикации за лаптопа на Хънтър Байдън.
Зукърбърг си каза, че „Facebook не е трябвало да цензурира разследването на New York Post за лаптопа на Хънтър Байдън“ и каза, че ФБР е предупредило платформата „за потенциална руска дезинформационна операция за семейство Байдън и Burisma преди изборите през 2020 г.“.
„Онази есен, когато видяхме материал в New York Post, съобщаващ за обвинения в корупция, включващ семейството на тогавашния кандидат за президент на Демократическата партия Джо Байдън, ние изпратихме историята на фактчекърите за преглед и временно я заглушихме, докато чакахме отговор. Оттогава стана ясно, че тези новини не са руска дезинформация и в ретроспекция не трябваше да омаловажаваме историята“, се казва в писмото .
В седмиците преди президентските избори през 2020 г. New York Post публикува нашумяло разследване за лаптопа на Хънтър Байдън, което съдържа имейли и записи, описващи операциите на семейство Байдън за милиони долари в Украйна. Не само, че синът на Джо Байдън Хънтър и братът Джеймс са участвали в сделки с различни сенчести чуждестранни фигури, Джо Байдън е споменаван като възможен получател на средства от тези сделки.
Администрацията на Байдън оказа силен натиск върху американските медии и социални мрежи, за да заглуши този скандал.
Преди две години Илон Мъск разкри цензурните атаки на ФБР, които изискваха премахване на нежелано съдържание и прехвърляне на данни за ненадеждни потребители.
Междувременно Марк Зукърбърг разкри само малка част от сътрудничеството на социалната му мрежа с американските разузнавателни агенции.
Най-голямата социална мрежа в света Facebook, е тясно свързана с ЦРУ и дори дължи раждането си на американското разузнаване.
Един от основните инвеститори на Facebook беше Accel Partners, който поддържаше връзки с рисковия фонд на ЦРУ In-Q-Tel. За първи път сътрудничеството на Facebook с американските разузнавателни служби стана известно след разкритията на Едуард Сноудън, който публикува документи,
показващи, че Facebook, заедно с Microsoft, Google, Yahoo!, YouTube, Skype и Apple, осигурява достъп на ЦРУ и АНС към своите сървъри с потребителски данни.
Този скандал предизвика много шум, след което световните интернет гиганти и директорът на националното разузнаване на САЩ Джеймс Клапър заявиха, че това няма да се повтори. Но скоро стана ясно, че ЦРУ и Фейсбук са поели по различен път, още по-съмнителен.
Компанията на Зукърбърг открито си сътрудничи с ЦРУ и дори вербува свои потребители да работят за американското разузнаване. И то безплатно, на доброволни начала.
Facebook, както и Google, Twitter и Instagram активно си сътрудничат с ЦРУ в областта на предварителното разузнаване.
…През март 2020 г. в град Спрингфийлд (САЩ) се проведе 38-ият Пролетен разузнавателен симпозиум на САЩ, чиято основна тема беше обсъждането на целите и приоритетите на новата Стратегия за национална сигурност, представена от Доналд Тръмп на края на 2017г.
Стратегията на САЩ продължава да се основава на принципа „поддържане на мира чрез сила“ (Peace through Strength). Това трябва да се постигне не само чрез превъзходство в оръжията и системите за командване и контрол, но и чрез „антиципативно разузнаване“, т.е. предвиждане на възможните заплахи и прогнозиране на събитията, които биха могли да доведат до тях.
Прогностичната интелигентност се превърна в един от най-високите приоритети на Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA), правителствена агенция на САЩ, създадена през 2006 г., за да финансира разработването на предсказуеми технологии за предотвратяване на бъдещи глобални кризи и конфликти, както и за идентифициране на потенциални възможности, чрез които Съединените щати могат да получат предимство пред конкурентите.
IARPA се отчита пред директора на Националното разузнаване на САЩ и изпълнява задачи в интерес на ЦРУ и НСА.
Основният инструмент за проактивно разузнаване са операциите с големи данни. В продължение на няколко години (от 2010 до 2017 г.) бяха реализирани повече от дузина проекти, като проекта Recorded Future съвместно с Google, платформата за прогнозиране P2I (Precise Predictive Intelligence) – създаването на нови потоци от данни на Twitter; Dunami – администратор на асоциации и центрове на влияние във Facebook, Twitter и Instagram; Geofeedia – наблюдение на движението на маси от населението.
Резултатите от тези проекти обаче бяха разочароващи. Хоризонтът на възможностите за прогнозиране на социална нестабилност, конфликти и терористични атаки се оказа в рамките на 3-5 дни, което може да удовлетвори само обикновения човек, който отива на пикник през уикенда и се интересува от времето през уикенда.
Световната практика показва, че прогнозирането на социални конфликти и протести изисква прогнозен хоризонт от няколко седмици, а военните действия – поне шест месеца.
Сред обявените в открити източници постижения на проактивното разузнаване на САЩ са следните прогнози за 2012 г.: появата на протестно движение на президентските избори в Мексико; избухването на поредица от протести около импийчмънта на парагвайския президент Фернандо Луго. Тези прогнози са направени от екип от експерти на Virginia Tech, но тази група учени, както писахме , изобщо не се занимава с прогнозиране, а с организиране на социални протести в рамките на проекта EMBERS (Emerging Embers). Тоест това не беше прогностична, а проектна дейност и се оказа, че реално екипът от синоптици на IARPA и CIA няма с какво да се похвали.
Най-лошо беше положението с точността на прогнозите. С цената на големи усилия екип от интелектуалци, ръководен от професора по психология и социология Филип Тетлок, успя да намали средната грешка в прогнозата от 48 на 39 процента. Нека ви напомним, че прогнозирането с помощта на хвърляне на монета дава грешка от 50 процента, което не е много по-лошо, но е безплатно.
И така през 2018 г. стартира проектът SWARM, който беше насочен към тестване на възможностите на колективния интелект или, както е модерно да се казва сега, „мъдростта на тълпата“ (The Wisdom of Crowds).
През лятото на 2020 г. се проведе следващият етап от този проект, наречен HUNT CHALLENGE 2020. Целта на този етап беше опит да се оцени колко силна е „мъдростта на тълпата“ на непрофесионалните доброволци, наети чрез Facebook, в сравнение с работата на професионалните разузнавателни анализатори от САЩ, Великобритания, Австралия, Нова Зеландия.
Участниците в състезанието получиха четири задачи: геолокация, гъвкавост на мисленето, способност за идентифициране на слабости в докладите на разузнаването и прогнозиране на пиратска дейност.
Доброволците, наети чрез Facebook, се справиха добре с тези задачи, надминавайки резултатите на професионалните разузнавачи. Причината за този неочакван резултат според организаторите на проекта е проста.
Доброволците решаваха проблемите колективно, като непрекъснато обменяха мнения, тоест комуникираха компетентно и размишляваха. А разузнавачите, според официалната версия, са се придържали към принципа „всеки за себе си” и са се провалили на теста.
Целият смисъл на HUNT CHALLENGE 2020 беше да се тества работата на разузнавателните служби с доброволци от социалните мрежи за прогнозиране на събития и заплахи от интерес за шпионската общност. IARPA и ЦРУ тестваха възможностите на гигантската мрежа Facebook и се убедиха, че са направили добър избор.
След успешния тест Facebook реши да спести на американската разузнавателна агенция, която я създаде, разходите за прогнозиране на бъдещето, като се заеме сама с това, и създаде собствена платформа Facebook Forecast. Това е мобилно приложение, което позволява да се координира работата на общности от прогностици, които дават индивидуални прогнози.
Задачата на платформата Facebook Forecast е не само да генерира прогнози, но и да идентифицира „суперпрогнозисти“, като оценява „репутацията“ на най-добрите доброволци-прогнозисти. Благодарение на Forecast Facebook вече разполага с изключително надеждни социологически проучвания, които може да продава на всякакви организации, като политически групи, рекламодатели и финансови спекуланти.
А ЦРУ и АНС вече имат възможност да събират чувствителна информация и да прогнозират бъдещето под прикритието на Facebook, без да привличат вниманието към себе си, като го представят за обективни прогнози.
И тези измамници ни учат на демокрация!
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски