Германският автомобилен производител Volkswagen (VW) навлиза в кризисен режим и дори ръководителите го признават, а лидерът на компанията описва ситуацията, като „перфектната буря“.
По време на среща с 2200 ръководители на компанията Томас Шефер, член на борда на VW, заяви, че компанията е „под огромен натиск от вътрешни и външни фактори“ и предупреди, че „покривът (на компанията) гори“.
Лидерът на компанията предупреди висшите ръководители на предприятието, че „бъдещето на марката VW е заложено на карта“.
Шефер отбеляза още, че компанията произвежда само с 3,6% печалба, половината от този на конкурентите на VW, в момент, когато търсенето бързо се срива. Акционерите отдавна изразяват скептицизъм по отношение на прехода на компанията към електрически автомобили, като акциите на компанията бяха намалени наполовина от 2021 г. насам, падайки до €123.
Заради спадащото търсене, групата намали производството в завода си в Емден, където се правят електрическите автомобили, удължи ваканциите на работещите с една седмица и съкрати стотици временно наети работници.
„Следващите седмици и месеци ще бъдат много тежки“, предупреди Шефер и допълва, че предприятието е в „перфектната буря“.
Изпълнителният директор на VW добави, че разходите са твърде високи в много области и че структурите и процесите са „все още твърде сложни, твърде бавни, недостатъчно гъвкави“.
На върха на списъка с предизвикателства пред компанията е липсата на търсене на електрически автомобили, въпреки че компанията инвестира огромни суми в подразделението.
За VW бъдещето на подразделението ѝ за електромобили сега е поставено под въпрос. Цената на акумулаторните батерии отново рязко се повиши, докато ниските производствени стойности повишават разходите за производство на всеки е-автомобил. Tesla и китайският автомобилен производител BYD продължават да оказват натиск и върху VW, включително с намаляване на цените.
Ситуацията също така поставя под въпрос и „розовите прогнози“, че електрическите автомобили ще бъдат бъдещето на VW, на фона на пренасищането с ел. автомобили и малкото купувачи. Шафер обаче казва, че иска да обърне ситуацията в своя полза, като увеличи маржовете на печалбата на компанията до 6,5% до 2026 г.
Източник: RMX news