Според съобщенията администрацията на Байдън ще наложи 100% мито върху вноса на китайски електромобили. Дотук добре. Проблемът е, че в момента в САЩ не се предлагат за продажба китайски автомобили. Това пише базираното в Китай издание Asia Times.
Медията допълва още, че ако Китай иска да предприеме ответни мерки срещу новите американски мита върху несъществуваща търговия, той разполага с богата за целта среда.
Asia Times изчислява, че само за миналата година американската компания General Motors е продала над 2,1 млн. автомобила в поднебесната империя. Оказва се още, че през повечето години General Motors продава повече автомобили в Китай, отколкото в Съединените щати.
Ако Китай все пак решат да отвърнат на удара на Байдън, това ще има силно негативен ефект върху американската компания.
КритичноБГ вече писа на 22 май, че каквито и да са предимствата на последния пакет oт мита, наложен от американския президент Джо Байдън върху китайските стоки, те сигнализират за окончателната смърт на глобализацията от началото на 21 век. Това писа британският вестник The Telegraph.
Отбелязва се, че със своята „стратегическа автономия“ Европейският съюз отчаяно се опитва да поеме среден курс между съперничеството между Китай и САЩ, но изглежда, че това е все по-неустойчив път.
Нарастващото отчуждение между САЩ и Китай е видимо и на капиталовите пазар. В очакване на обезценяване на долара, подобно на това от 70-те години на миналия век, Китай постепенно намалява някогашното си могъщо притежание на американски държавни ценни книжа и вместо това купува злато.
Както отбелязва The Telegraph, това е краят на една епоха, след като делът на Китай на пазара на държавни облигации на САЩ е намалял до малка част от някогашния – около 3 процентни пункта днес спрямо 14 процентни пункта в пика му през 2011 г.
Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски