Ремонт на ремонта на жълтите павета. Смолата я нямало. Ще бъде емулсия, но специална

Жълтите павета

Четири месеца след възстановяване на автомобилното движение по булевард „Цар Освободител“ в София отново са се проявили деформации на жълтите павета, концентрирани в участъците на Т-образните профили, съобщиха от Столичната община.

Проблемните участъци са в зоната около сградата на Народното събрание, където паветата вече два пъти бяха пренаредени. От СО уточниха за БТА, че експертни екипи са констатирали огъване на профилите, частично пропадане и разместване на жълтите павета.

Към този момент са премахнати два от профилите в дясната пътна лента в западна посока, възстановен е керамичният паваж, фугите са запълнени с пясък, възстановеният участък се наблюдава.

При трайно затопляне на времето предстои да бъдат премахнати всички профили и да бъде възстановена настилката, като фугата ще бъде запълнена с пясък и специална емулсия, с цел проникване на емулсията в дълбочина и под паветата, което да ограничи движението на керамичния паваж. От местната администрация припомнят, че епоксидната смола, както беше предвидена, не беше изпълнена в процеса на второто пренареждане, поради изразено становище от страна на Националния институт за недвижимо културно наследство.

Това е поредният ремонт на емблематичните жълти павета в центъра на София. Първото пренареждане бе направено през 2022 г., но през лятото на 2023 г. се наложи да бъде извършено второ.

Участъкът от бул. „Цар Освободител“, на който през лятото беше пренареден жълтият паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършиха по проекта за централна градска част, допълниха от СО през лятото на миналата година.

Източник: ДИР.БГ и БТА

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!