ЕС забранява ремонт на коли над 15 г.?

от Лазар Лазаров

Според британското автомобилно издание Wheels Alive Европейският съюз обмисля да забрани ремонтите на автомобили на повече от 15 години, предава ZeroHedge.

Предложената от Европейската комисия мярка, която предстои да бъде ратифицирана, има за цел постепенно премахване на по-старите превозни средства с високи емисии, за да се насърчи въвеждането на по-екологични алтернативи. Очакваното законодателство, което трябва да получи зелена светлина от Европейския парламент и от Съвета, въвежда понятието „остатъчно превозно средство“.

Това означава, че автомобилите, произведени през 2009 г. или по-рано, няма да могат да бъдат обект на основен ремонт.

Урсула фон дер Лайен, председател на ЕК

Инициативата на ЕС „Подходящ за 55“ цели намаляване на емисиите от транспорта с 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. и нулеви преки емисии до 2050 г., включително забрана на новите превозни средства с двигатели с вътрешно горене през 2035 г., с изключения за бъдещите синтетични горива, пояснява ZeroHedge.

Въпреки тези цели, приемането на превозни средства с ниски или нулеви емисии в ЕС е неравномерно, като в някои страни като Испания средната възраст на превозните средства е над 14 години, а над 47% от превозните средства са по-стари от 15 години, което отразява по-широка тенденция в цяла Европа.

Европейската комисия предлага да се справи с този проблем, като се насочи към дълготрайността на автомобилите и въведе проекти на регламенти за ново дефиниране на управлението на отпадъците от излезли от употреба превозни средства, за да се насърчи рециклирането и кръговата икономика.

Въпреки опасенията, регламентът има за цел да идентифицира превозните средства, които не подлежат на ремонт поради значителни повреди или когато разходите за ремонт надвишават пазарната стойност, без да се забранява извършването на необходимите ремонти или замяна на стандартни автомобили, поясняват от ZeroHedge.

Това предизвика дебати относно въздействието му върху автомобилната ремонтна индустрия и съдбата на класическите автомобили, като подчерта сложността на баланса между екологичните цели и икономическите и културните съображения, отбелязва изданието.

Учудващо е, че ЕС не предостави информация за това откъде средностатистическият човек трябва да вземе средства, за да „изхвърли“ стария си автомобил и да си купи чисто нов. А с непрекъснатото печатане на пари в световен мащаб и с необузданата инфлация е по-трудно от всякога това да се направи, се казва още в материала.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!