Германски концерн се оттегля от руския КАМАЗ

от Лазар Лазаров

Германският концерн Daimler Truck AG ще се оттегли от капитала на КАМАЗ (производител на дизелови камиони, автобуси, трактори, комбайни, електроагрегати, мини-електростанции бел.ред.) през 2024 г. Това е заявил ръководителят на базирания в Челябинск автомобилен гигант Сергей Когогин в интервю за вестник „Ведомости“, цитиран от Известия.

„Формално, доколкото ни е известно, те са приключили процеса на прекратяване на участието си в капитала на КАМАЗ през тази година. По-нататъшните им планове по отношение на нашата компания не са известни. За нас е много по-важно, че прекратяването на отношенията с европейските партньори, което със сигурност промени продукта ни, не се отразява на способността ни да произвеждаме товарни автомобили и да развиваме моделната си гама“, отбелязва Когогин.

По думите му Mercedes-Benz Group AG (германска автомобилна компания бел.ред.)  не участва в руската компания от февруари 2022 г. насам. Daimler (германска автомобилна компания бел.ред.) притежава 15% от акциите на КАМАЗ. Не се уточнява кой е станал купувач и каква е била сумата на сделката.

Daimler става акционер в КАМАЗ през 2008 г., като придобива 10% от производителя на камиони от инвестиционната компания Troika Dialog. Сега основните акционери на КАМАЗ са Държавна корпорация „Ростех“ (47,1%) и „Автоинвест“ (23,5%). Последната е собственост на Варданян (притежава 20% чрез попечител), Когогин (30%) и бизнесмена Николай Тимохин (50%).

Отбелязва се, че технологиите на Мерцедес са изиграли значителна роля в модернизацията на моделната гама на КАМАЗ. Така през есента на 2013 г. започва серийното производство на влекачи от поколение К4 („КАМАЗ 5490“) – те започват да използват кабината на камиона Mercedes Axor от 2001 г., произвеждана по лиценз в Русия, както и дизеловия двигател Mercedes Axor.

От Известия припомнят, че през ноември 2023 г. КАМАЗ обяви, че заводът е сглобил първия „антисанкционен“ самосвал от поколение K5. В същото време Rostec съобщи, че главният трактор от поколение K5 вече се състои от 70% руски части (около 2,3 хиляди различни компонента). Производството на всички компоненти ще бъде напълно локализирано през 2024 г., обещават от държавната корпорация.

Последвайте нашия канал в социалната мрежа Телеграм: КритичноБГ и се абонирайте за нас в YouTube: Критично с Кардамски

 

 

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!