Електромобилите са 79% по-проблемни от автомобилите с ДВГ

Логично е задвижването на електромобилите да има по-малко проблеми от това на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). В края на краищата те не трябва да издържат на хиляди малки експлозии всяка секунда, в която двигателят работи. Всъщност, за разлика от автомобилите с ДВГ, при тях няма движещи се части или други стресови фактори, докато автомобилът работи на празен ход.

За съжаление, изглежда, че освен хибридите, хибридите с възможност за включване към електрическата мрежа (PHEV) и напълно електрическите превозни средства (EV) са много по-малко надеждни от двигателите с вътрешно горене, съобщава Калдата. Проучването идва от надеждната организация за наблюдение на потребителите Consumer Reports (CR). В неотдавнашно проучване CR изследва 330 хил. автомобила, като разглежда 20 често срещани автомобилни проблема – от дребни проблеми като скърцащи спирачки до сериозни ремонти като сериозни проблеми с двигателя и трансмисията. В проучването всеки автомобил е класиран от 0 до 100 по надеждност, като се отчита сериозността.

По скалата от 0 до 100 електромобилите получиха среден резултат от 44 точки. Електрическите SUV-та имаха малко повече проблеми – 43 точки. Електрическите камиони бяха на дъното сред всички електрически автомобили, като получиха само 30 точки.

Разглеждайки проблемните области, CR установи, че електромобилите имат 79% повече проблеми от задвижваните с ДВГ коли. Plug-in хибридите са още по-зле, като се оказват със 146% по-ненадеждни от автомобилите с конвенционално задвижване. Най-големият губещ в категорията PHEV е Crysler Pacifica, който получи най-ниската в индустрията оценка за надеждност от 14 точки.

Изненадващо, обикновените хибриди (електромобили, които не се нуждаят от зареждане между пътуванията) са най-надеждната категория, като при тях проблемите са с 26% по-малко, отколкото при автомобилите с ДВГ. Consumer Reports твърди, че по-добрите резултати за надеждност на хибридите се дължат на 25 години усъвършенстване.

Consumer Reports установи, че Lexus е най-надеждната марка със среден резултат от 79 точки. Toyota (76) и Mini (71) заеха съответно второ и трето място. Honda и нейната луксозна марка Acura се наредиха на четвъртото място, като всяка от тях получи по 70 точки, а Subaru за малко не влезе в челната петица със своите 69 точки.

По региони Япония продължава да води в класацията за обща надеждност с резултат от 63 точки – това е със 17 точки пред втория географски регион на производителите в класацията – Европа с 46 точки. Първите 10 най-надеждни марки са от Япония и Европа, съответно 7 на 3. Производителите на автомобили в САЩ изостават с плачевен среден резултат за надеждност от 39 точки и нямат нито един автомобил в първата десятка.

Петте най-ненадеждни производители са Jeep (26), Volkswagen (26), Rivian (24), Mercedes-Benz (23) и Chrysler (18).

Consumer Reports съветва тези, които искат да преминат на електрическо задвижване да не бързат. Купувачите трябва да се запознаят с отзивите и да идентифицират проблемите, с които са се сблъскали други клиенти, преди да се сключват сделка.

Източник: Калдата

Други новини

© 2024 Критично.бг – Всички права запазени!. Уеб дизайн и разработка: Nigma Ltd.

error: Съдържанието е защитено!