Кметът на Москва Сергей Собянин разказа за новите метростанции с уникален дизайн. Нестандартните проекти се налагат да не бъде засегната друга ключова инфраструктурата или за да се организират удобни възли.
Кметът на Москва Сергей Собянин разказа за специалните проекти на новите метростанции в своя канал в Telegram. Всеки път проектът се разработва в детайли, така че станцията да издържи дълго и да бъде безопасна.
Кметът напомни, че за Москва често казват „градът на седемте хълма“. И това наистина е вярно. Тъй като столицата на Русия е построена върху хълмист терен и е пресечена от реки.
За проектантите на метрото подобен терен е истинско предизвикателство и особеностите на ландшафта със сигурност трябва да се вземат предвид в работата им:
Може да се наложи да се използват нетрадиционни формати на проектиране поради разположението на близката инфраструктура или за организиране на удобни връзки след това.
Сред най-необичайните станции на метрото е например „Мичурински проспект“ от линията „Солнцевская“. Това е първата полуподземна станция в Москва. Една от стените на коловозите ѝ е плътна, а част от втората е стъклена, с панорамна гледка към града. Станцията е на три нива: на първото ниво има перон и коловози, на второто ниво има наблюдателна площадка, а на третото ниво са разположени техническите помещения.
Наскоро на същата линия е открита и втората полуподземна гара – „Пихтино“.
Двете стени на коловозите на станция „Олховая“ от Соколническата линия я отделят от магистралната част на тунела. Този проект е уникален за нашата Русия.
Кръстосаната метростанция „Нижегородская“ работи едновременно по линиите на метрото „Некрасовская“ и „Большая Колцевая“. Тя е единствената в Русия с четири коловоза в една зала.
Тя е и част от една от най-големите градски станции в Москва, която обединява метрото, Московския централен метроринг и Московския централен (шосеен) диаметър.
Киевская, също е от старите и една от най-красивите метростанции на Москва