Главният прокурор на Тексас Кен Пакстън започва разследване на Media Matters за „потенциална измамна дейност“, след като изпълнителният директор на социалната мрежа X Илон Мъск обвини лявата група за наблюдение на медиите в манипулиране на данни в платформата на социалните медии, съобщава Fox News.
След като редица рекламодатели, сред които IBM, Apple, Disney, Lionsgate и Paramount, напуснаха X, Мъск обеща да заведе „термоядрен иск“ срещу групата за наблюдение.
В петък Media Matters публикува доклад, в който обвинява X, че поставя реклами до „националистически хаштагове“. Мъск обаче смята, че групата „напълно погрешно е представила реалното потребителско преживяване“, за да заблуди рекламодателите.
Главният прокурор на Мисури Андрю Бейли публикува в неделя, че неговият правен екип „разглежда“ въпроса. Сега Пакстън започва официално разследване със своята служба, след като е „изключително обезпокоен“ от твърденията. „Проучваме въпроса отблизо, за да се уверим, че обществеността не е била измамена от схемите на радикални леви организации, които не биха искали нищо повече от това да ограничат свободата, като намаляват участието в обществения живот“, заяви Пакстън.
„Съгласно Тексаския кодекс за бизнес организациите и Закона за заблуждаващите търговски практики, службата ще прилага енергични мерки срещу нестопанските организации, които извършват измамни действия или засягат щата Тексас“, заявиха от офиса на главния прокурор на Тексас.
Миналата седмица Мъск бе нападнат от медии и големи световни компании, след като коментира публикация в X, която според критиците е антисемитска. Оттогава технологичният милиардер поясни, че всеки, който публикува геноцидно съдържание, ще бъде отстранен от X.
„С риск да заявя очевидното, всеки, който се застъпва за геноцид на *някаква* група, ще бъде отстранен от тази платформа“, написа Мъск в публикация в X.
„Както казах по-рано тази седмица, „деколонизацията“, „от реката до морето“ и подобни евфемизми задължително предполагат геноцид. Явните призиви за крайно насилие са в разрез с нашите условия за ползване на услугата и ще доведат до спиране на достъпа“, написа Мъск.
Въпреки това говорителят на Белия дом Андрю Бейтс осъди Мъск, заявявайки, че осъжда „отвратителното насърчаване на антисемитската и расистката омраза по най-категоричен начин, което противоречи на нашите основни ценности като американци“.
Това не е първият път, когато рекламодатели напускат платформата на социалната медия. Миналата година, когато Мъск за първи път пое Twitter, сега известен като X, той обеща да възстанови свободата на словото в платформата. В отговор стотици рекламодатели изтеглиха рекламите си. Сега главният изпълнителен директор се надява да разкрие истината зад доклада на Media Matters, като казва, че „откриването и свидетелските показания няма да бъдат за изпускане“.